شمانیوز
شما نیوز

همسان سازی حقوق بازنشستگان

مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده 50 درصد شد؟ | واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان در فروردین ماه

صادقی در خصوص متناسب‌سازی گفت: بحث متناسب‌سازی باید در سال ۱۴۰۲ مطالبه شود. در این مقطع نمی‌توان به متناسب‌سازی ۱۴۰۱ ورود کرد، متناسب‌سازی ۱۴۰۱ باید بعد از تعیین دستمزد ۱۴۰۲ و نرخ تورم مشخص شود. ضمن اینکه کسانی که در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند در متناسب‌سازی قبلی دیده نشدند. متناسب‌سازی برای پر کردن شکاف بین دستمزد و تورم است و برای اینکه این اتفاق بیفتد باید آن را در ۱۴۰۲ پیگیری کنیم.

مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده 50 درصد شد؟ | واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان در فروردین ماه

​​همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  در مرحله پایانی دولت رئیسی است.  همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. همسان سازی حقوق بازنشستگان یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که  در خانه کارگر برگزار شد، گفت: نظام اجرایی کشور در حوزه‌ی اقتصاد و کاهش نرخ تورم لنگ می‌زند. ما در حوزه‌ی اقتصاد برنامه‌ی مدونی که در راستای تقویتِ طبقه‌ی متوسط عمل کند، نداریم. طبقه‌ی متوسط پشتوانه‌ی یک جامعه است اما متأسفانه سیاستهای اقتصادی به سمتِ حذف این طبقه پیش رفته است. با این سیاست‌ها در آینده به یک جامعه‌ی دو قطبی فرودستان و فرادستان تبدیل می‌شویم که در یک قطب دهک‌های ضعیف جامعه و در قطب دیگر دهک‌های ثروتمند قرار دارند. در چنین وضعیتی نه فرودستان امنیت خواهند داشت و نه فرادستان. برای جلوگیری از این پیشامد، سیاستهای اقتصادی باید تغییر کند تا دهک میانی به دهک پایین سقوط نکند. 

صادقی ادامه داد: سیاستهای اقتصادی ما باید به سمت تولید شغل برود نه پرداخت یارانه. سیاستی که الان پیاده می‌شود مصداقِ دادنِ ماهی به جایِ یاد دادنِ ماهیگیری است که این سیاست اقتصاد کشور را نجات نخواهد داد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی