شمانیوز
شما نیوز

استخاره معتبر با قرآن | بهترین زمان برای استخاره چه زمانی است؟

استخاره با قرآن کریم تنها راهیست که بر سر دوراهی قرار گرفته ایی که نمی توانی تصمیم صحیح را گرفت و فقط می توان به قرآن کریم متوسل شد.

استخاره معتبر با قرآن | بهترین زمان برای استخاره چه زمانی است؟

به گزارش شمانیوز: استخاره با قرآن کریم تنها راهیست که بر سر دوراهی قرار گرفته ایی که نمی توانی تصمیم صحیح را گرفت و فقط می توان به قرآن کریم متوسل شد.

 

بهترین زمان برای استخاره عبارت است از :

روز شنبه از صبح تا ظهر و از ظهر تا عصر

روز یکشنبه از صبح تا ظهر و از عصر تا مغرب

روز دوشنبه تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عشاء

روز سه شنبه از ظهر تا عصر و از عصر تا عشاء

روز چهارشنبه از صبح تا ظهر و از عصر تا عشاء

روز پنجشنبه تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عشاء

روز جمعه تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عصر استخاره گرفتن بسیار نیک است.

نقل شده در مفاتیح الجنان، جهت گرفتن استخاره با قرآن ؛ ابتدا سوره اخلاص (قل هو الله احد) را سه مرتبه خوانده، و سه مرتبه صلوات بفرست بر پیغمبر و آل آن حضرت، سپس بگو:

اَللّهُمَّ اِنّى تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنى مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـى غَیْبِـکَ.

خدایا به کتاب تو تفأّل مى زنم (و استخاره مى کنم) و بر تو توکّل مى کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آن چه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده.

علاوه بر این دعا مرحوم «سیّد بن طاووس» در کتاب «فتح الأبواب» نقل کرده است که براى استخاره، قرآن را برمى دارى و نخست این دعا را مى خوانى:

اَللّهُمَّ إِنْ کانَ فِی قَضائِکَ وَقَدَرِکَ، أَنْ تَمُنَّ عَلى اُمَّهِ نَبِیِّکَ، بِظُهُورِ وَلیِّکَ وَابْنِ بِنْتِ نَبِیِّکَ، فَعَجِّلْ ذلِکَ وَسَهِّلْهُ وَیَسِّرْهُ وَکَمِّلْهُ، و اَخْرِجْ لِی آیَهً اَسْتَدِلُّ بِها عَلى أَمر فَأَئْتَمِرَ، أوْ نَهْـى فَأَنْتَهی فِی عافِیَـه.

خدایا اگر قضا و قَدَرت این است که با ظهور ولیّت و فرزند پیامبرت بر امّت رسول خدا منّت گذارى، پس در ظهورش تعجیل و راهش را سهل و آسان قرار ده و براى من آیه اى بیرون آور که یا در آن امرى باشد که انجامش دهم و یا نهى باشد که ترکش کنم به عافیت و تندرستى.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی