شمانیوز
شما نیوز

پروانه معصومی

از مدلینگ تا بازیگری پروانه معصومی | کسی فکرش را هم نمی‌کرد این خانوم پروانه معصومی باشد

پروانه معصومی متولد 11 اسفند 1323 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.فارغ التحصیل زبان های خارجی از دانشگاه ملی ایران می باشد

از مدلینگ تا بازیگری پروانه معصومی  | کسی فکرش را هم نمی‌کرد این خانوم پروانه معصومی باشد

پروانه معصومی متولد 11 اسفند 1323 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.فارغ التحصیل زبان های خارجی از دانشگاه ملی ایران می باشد . پروانه معصومی بعد انقلاب حجاب به سر کرد و می گوید حالا عضو «بسیج هنرمندان» است. پروانه معصومی سکینه کبودرآهنگی با نام هنری «پروانه معصومی» در یک خانواده مذهبی در محله «دانشگاه تهران» به دنیا آمد و شش خواهر و برادر دیگر هم دارد.

پروانه معصومی

دیپلم و مهاجرت به آلمان

در سال 1342 وقتی 19 ساله بود توانست در رشته «منابع طبیعی» دیپلم بگیرد و بعد از سه سال در 22 سالگی برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد.

سال 1349 وقتی 26 ساله بود در کشور آلمان با «مسعود معصومی» عکاس متولد 1316 آشنا و بعنوان مدل با وی مشغول به همکاری شد.

پروانه معصومی

در نهایت این ارتباط به ازدواج ختم شد و تنها صاحب یک پسر بنام «نیما» شدند و خانم کبودرآهنگی از فامیلی «معصومی» شوهرش برای بازیگری خود استفاده کرد.

آقای معصومی در سال 1379 در سن 79 سالگی در ایران درگذشت.بعد از بازگشت از آلمان با حمایت همسرش اولین بار سال 1350 وقتی 27 ساله بود در فیلم «بیتا» در کنار گوگوش و عزت الله انتظامی جلوی دوربین رفت. سپس سال 1351 در فیلم «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی در نقش اول بازی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied