شمانیوز
شما نیوز

جاماندگان سهام عدالت | لیست جاماندگان سهام عدالت

ارسال لیست جاماندگان سهام عدالت | این گروه از جاماندگان سهام عدالت منتظر دریافت سود سهام باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از ارسال اسامی مددجویان جامانده از سهام عدالت به دولت، خبر داد.

ارسال لیست جاماندگان سهام عدالت | این گروه از جاماندگان سهام عدالت منتظر دریافت سود سهام باشند

به گزارش شمانیوز، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان در حال ارسال اسامی مددجویان جامانده از سهام عدالت به دولت است و این امر نیازمند ساز و کار زیربنایی و انفورماتیکی بین بهزیستی، کمیته امداد و سیستم الکترونیک دولت است بنابراین در حال رایزنی هستیم که مدل ارسال به چه شکل باشد.

جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی جامعه کارگران می‌شوند، در کل تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند که می‌توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول، در بازه زمانی توزیع سهام عدالت بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ مشمول دریافت سهام عدالت بودند، اما موفق به ثبت نام نهایی نشدند. گروه دوم هم افرادی هستند که توسط وزارت کار به عنوان شش دهک پایین درآمدی جامعه شناخته شده و سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

مدتی پیش نیز وزیر اقتصاد اعلام کرد که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳.۵ میلیون نفرند که در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که فاقد سهام عدالت هستند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، پیش از این یکبار توسط حوزه فناوری سازمان بهزیستی کشور تقاطع سنجی با سامانه های مربوطه انجام شده اما با این آیین‌نامه نیاز به ارسال مجدد لیست کل مددجویان جهت شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش است سهام قابل واگذاری مربوط به سه بانک صادرات، ملت و تجارت و ۲ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

مبلغ سهام مورد واگذاری با ۵۰ درصد تخفیف معادل ۱۰ میلیون تومان بوده که در یک بازه ۱۰ ساله اقساط آن مستهلک می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس هم ثبت نام سهام عدالت را مختص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی عنوان کرد که طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

گفتنی است، برای سهام‌هایی با ارزش یک میلیون تومان سود یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز می‌شود و برای سهام‌هایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان سود ۶۰۲ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین افرادی که سهام ۴۹۰ هزار تومانی داشتند سود ۵۵۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریباً همین عدد در پایان اسفند ماه واریز می‌شود و کل سود ۱۴۰۰ تا پایان سال تسویه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied