شمانیوز
شما نیوز

بستنی فالوده

طرز تهیه بستنی یخی فالوده خوشمزه و بی نظیر

بستنی یخی یکی از بستنی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی این بستنی فالوده ای را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه بستنی یخی فالوده خوشمزه و بی نظیر

این بستنی یخی را می توانید با رشته های فالوده تهیه کنید و داخل قالب بستنی بریزید و یا می توانید داخل یک لیوان یک بار مصرف بریزید و داخل آن یک چوب بستنی قرار دهید و برای سرو لیوان را برش بزنید و بستنی یخی را به راحتی خارج کنید. این بستنی ماندگاری بالایی ندارد و بهتر است همان روز مصرف شود.

مواد لازم

رشته فالوده ۱ بسته
شکر ۱/۲ لیوان
آب ۱/۲ لیوان
آبلیمو ۱ ق غذا خوری
عرق نعناع ۱ ق غذا خوری
رنگ خوراکی سبز به دلخواه

طرز تهیه بستنی یخی فالوده ای

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید برای این کار شکر و آب و عرق نعنا و گلاب را به همراه کمی رنگ سبز مخلوط کنید تا بستنی شما خوشرنگ تر شود و بعد روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود. می توانید بجای رنگ سبزی خوراکی از رنگ های طبیعی نیز استفاده کنید و یا حتی می توانید به صورت ساده نیز این بستنی را تهیه کنید.

مرحله دوم: آماده سازی رشته فالوده

برای پخت رشته های فالوده که می توانید از لوازم قنادی های تهیه کنید باید آن را با دست خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و آب بریزید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد و رشته ها نرم شود سپس داخل یک کاسه آب و یخ بریزید و رشته های فالوده را داخل آن بریزید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا بماند و خنک شود.

مرحله سوم: تهیه بستنی یخی فالوده ای

در ادامه باید رشته های فالوده را داخل ظرف مورد نظر بریزید و شربت را روی آن بریزید و برای چند ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند و بعد به راحتی از قالب جدا کنید. اگر از لیوان یک بار مصرف استفاده می کنید حتما باید چوب بستنی را داخل آن قرار دهید و برای خارج کردن باید لیوان را برش بزنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی