شمانیوز
شما نیوز

قهوه و کاهش وزن | تاثیر قهوه بر لاغری و چربی سوزی

اگر شماهم به دنبال لاغری و کاهش وزن می باشید ما به شما رژیم قهوه و نوشیدن قهوه را پیشنهاد می کنیم.

قهوه و کاهش وزن | تاثیر قهوه بر لاغری و چربی سوزی

تاثیرات قابل توجه کافئین در قهوه می‌تواند باعث افزایش چربی سوزی شود.  نوشیدن منظم قهوه سبب افزایش قابل ملاحظه در متابولیسم بدن و در نتیجه، تقویت چربی سوزی می‌شود.

نقش قهوه در کاهش وزن می‌تواند از طریق روش‌های متنوعی باشد. همانطور که قبلاً اشاره شد، قهوه دارای خاصیت افزایش متابولیسم بدن است و به همین دلیل، می‌تواند در لاغری مؤثر باشد.

قهوه با کاهش وزن چه ارتباطی دارد؟

قهوه دارای مقادیر قابل توجهی کافئین است که همین کافئین موجود در قهوه باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر آن کافئین باعث افزایش فعالیت سیستم عصبی مرکزی و عضلات و قلب می شود. 

براساس تحقیقات انجام شده در زمینه مکمل های غذایی هر فنجان قهوه حاوی 100 میلی گرم کافئین است که این مقدار باعث افزایش سوخت و ساز به اندازه 9 کالری بیشتر در هر ساعت می شود. اما از آنجایی که این رقم چندان قابل توجه نیست و به علاوه ممکن است بدن در مقابل کافئین مقاومت کند و دیگر کاهش وزن نداشته باشد، نمی توان صرفا با استفاده از کافئین به کاهش وزن کمک کرد.

قهوه

کاهش وزن سریع با قهوه

برای کاهش وزن علاوه بر  نوشیدن قهوه باید در میزان کالری دریافتی از غذاها نیز اعتدال را رعایت کنید و همزمان در کنار آن ورزش کنید تا کالری بیشتری بسوزانید. برای کاهش وزن به صورت صحیح باید توجه کنید که در هر ماه نباید بیشتر از 900 گرم وزن کم کنید، زیرا کاهش وزن بیشتر از این میزان باعث آسیب رساندن به عضلات و سیستم ایمنی بدن می شود.

قهوه علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن می شود دارای خواص دیگری نیز می باشد که از جمله آنها کاهش بیماری های قلبی، جلوگیری از ابتلا به دیابت و سرطان کبد و بیماری پارکینسون می شود.

اگر چه قهوه باعث کاهش وزن سریع می شود اما باید توجه داشته باشید که اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نسبت به کافئین حساسیت دارید باید از خوردن آن پرهیز کنید زیرا نوشیدن قهوه ممکن است باعث ایجاد اضطراب، ترس و افزایش ضربان قلب شود. همچنین زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث ایجاد اختلال در خواب شما شود. 

لاغری سریع با قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو نوعی قهوه تیره و بسیار تلخ است که از طریق عبور آب داغ با فشار زیاد در میان دانه های قهوه آسیاب شده تهیه می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده نوشیدن این قهوه سبب کاهش موقتی گرسنگی و افزایش سطح انرژی می شود و به این ترتیب باعث کاهش وزن سریع می شود.

خاصیت چربی سوزی این قهوه به دلیل دارا بودن میزان قابل توجهی کافئین است و یک نوشیدنی کم کالری به حساب می آید، مشروط بر اینکه به آن خامه یا شکر اضافه نکنید.  30 گرم قهوه اسپرسو دارای 3 کالری می باشد.

کاهش گرسنگی با نوشیدن قهوه اسپرسو

نوشیدن اسپرسو سبب کاهش اشتها شده و باعث می شود تا فرد کالری کمتری مصرف کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، نوشیدن قهوه به صورت روزانه در افرادی که دارای اضافه وزن بودند، موجب کاهش مصرف کالری آنها در وعده های غذایی شود. این افراد به ازای هر کیلوگرم از وزن خود بین 3 تا 6 گرم کافئین مصرف می کردند.

چربی سوزی با قهوه اسپرسو

نوشیدن قهوه اسپرسو سبب افزایش گرمای بدن شده و باعث تعریق می شود و  در نتیجه کالری بیشتری سوزانده می شود. بر اساس نتایج تحقیقات ذکر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا مصرف 100 میلی گرم کافئین باعث سوزاندن 80 تا 150 کالری در روز می شود. این مقدار کالری خیلی زیاد نیست اما در صورت ادامه داشتن میزان قابل توجهی است. به طوری که سوزاندن 80 کالری اضافه باعث کاهش وزن به میزان 4 کیلوگرم در سال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی