شمانیوز
شما نیوز

اربعین | اربعین امسال

مراحل ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح | چگونه وام اربعین 1402 رو بگیرم؟

اعلام مراحل ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح در این مطلب قابل مشاهده است.

مراحل ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح | چگونه وام اربعین 1402 رو بگیرم؟

به گزارش شمانیوز: از ۲۷ مرداد ماه مصادف با نخستین روز از ماه صفر بسیاری از عاشقان سالار شهیدان پیاده‌روی اربعین حسینی را آغاز کرده و عازم عراق می‌شوند. در این راستا اخبار و اطلاع‌رسانی‌هایی درباره ضرورت ثبت نام زائران در سامانه سماح از سوی سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین اعلام شد.

بر این اساس از چهارم مرداد ماه سامانه سماح برای متقاضیان شرکت را راهپیمایی اربعین آغاز به کار کرد. تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند. حدود ۶۴۰ هزار نفر از آنها با پرداخت حق بیمه، ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

طبق آنچه در سامانه سماح در نظر گرفته شده است. مراحل ثبت نام متقاضیان ۷ مرحله دارد. این مراحل شامل: مراجعه به سایت samah.haj.ir، دریافت کد، ثبت اطلاعات اولیه، دریافت اطلاعات زائر، ثبت اطلاعات اعزام، پرداخت حق بیمه و چاپ رسید و کارت است.

 

۷ گام ثبت نام در سامانه سماح + نحوه دریافت وام اربعین

سامانه سماح یا پنجره حج و زیارت به نشانی my.haj.ir، صفحه ایست که برای زائرانی که قصد سفر به مراسم حج یا کربلا و سفرهای زیارتی را دارند طراحی شده است. سامانه سماح مخفف عبارت "ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه" بوده و به منظور ارائه ویزای عراق به زائران مراسم اربعین ساماندهی شده است. زائرانی که قصد پیاده روی اربعین را دارند؛ بایستی با ثبت نام در این سامانه و پر کردن اطلاعات شخص و هویتی درخواست شده مانند: کد ملی، شماره تلفن همراه، کد پستی، شماره ویزا و تاریخ انقضا آن و… مجوز سفر به عراق را دریافت کنند.

این سامانه همچنین برای دریافت وام سماح پیاده روی اربعین خدمات دهی می‌کند و درخواست وام اربعین در پنل کاربری‌تان، دیگر نیاز به مراجعه حضوری به هیچ یک از شعب بانکی را نخواهید داشت.

۷ گام اصلی برای ثبت نام در سامانه سماح وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

۱. در مرحله اول باید وارد سامانه سماح به نشانی my.haj.ir شوید. با وارد کردن شماره همراه خود وارد صفحه بعد می‌شوید.

۲. پس از تأیید شماره تلفن همراهتان، پیامکی که حاوی کد ارسال شده از سوی سامانه سماح است را وارد قسمت درخواست شده کنید.

۳. در این مرحله شما باید اطلاعات شخصی و هویتی مانند کد ملی و تاریخ تولد را وارد سایت کنید.

۴. در این قسمت لازم است کد پستی محل سکونتتان را وارد کنید.

۵. ثبت نام شما انجام شده و شما وارد پنل کاربری‌تان شده‌اید. حالا روی گزینه اربعین کلیک کنید.

۶. بعد از پر کردن فرم‌های خواسته شده و انتخاب گزینه ثبت فرآیند، صفحه پرداخت هزینه بیمه زیارتی اربعین باز خواهد شد.

۷. پس از اتمام مراحل ثبت نام در سایت samah.haj.ir، یک کد رهگیری به شما تعلق می‌گیرد که از طریق آن می‌توانید نام نویسی خود را پیگیری کنید و از نتیجه ثبت نام خود در سامانه سماح مطلع شوید.

ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۲ نیز در سامانه سماح انجام می‌شود که وام اربعین برای زائرانی که سفر اربعین شأن قطعی شده باشد با سود ۴ درصد محاسبه می‌شود.

سامانه سماح از سوم مرداد ماه برای متقاضیانی که قصد تشرف و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند در دسترس عموم قرار گرفته است. معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور تاکید کرد همه زائران در این سامانه به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کنند. از اقدامات اولیه ای که در سامانه سماح انجام می‌شود، هماهنگی‌های صورت گرفته برای انجام بیمه است که زائران می‌توانند با انتخاب یکی از بسته‌های بیمه‌ای می‌توانند خود را تحت پوشش تعهدات مالی بیمه‌گر اربعین قرار دهند.

سامانه سماح امسال نسبت به سال گذشته دستخوش تغییراتی شده که به زائرین کمک می‌کند نسبت به انتخاب مسیر پیاده روی اربعین خود آگاه باشند. این تغییرات شامل نمودار حرکتی زائران در سال گذشته و بررسی مسیرهای پر تردد و شلوغ تر است.

سامانه سماح علاوه بر پوشش بیمه‌ای افراد، به سازمان‌ها در خصوص امار و ارقام و برنامه ریزی بهتر برای پوشش مراسم پیاده روی اربعین کمک ویژه ای می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی