شمانیوز
شما نیوز

گل زاموفیلیا | شرایط نگه داری گل زاموفیلیا

شرایط نگه داری گل زاموفیلیا | این ترفند ها گل زیبا داشته باش

در ادامه شرایط نگه داری و شاداب ماندن گل زاموفیلیا را بخوانید.

شرایط نگه داری گل زاموفیلیا | این ترفند ها گل زیبا داشته باش

گل  زاموفیلیا یک گیاه مناسب برای آپارتمان است. گل  زاموفیلیا گیاه پرطرفرداری است. گل  زاموفیلیا ر سراسر دنیا از آن در دکوراسیون منازل و محیط‌های کاری استفاده می‌شود.گل زامیفولیا متعلق به آفریقای شرقی بوده است. در ادامه شرایط شاداب نگه داشتم گل زامیفولیا را بخوانید.

گل زاموفیلیا

نور مورد نیاز برای نگهداری از زاموفیلیا

زاموفیلیا به نور متوسط نیاز داشته و با نور کم نیز به‌خوبی کنار می‌آید. با اینکه گیاه در محیط‌هایی با نور کم خورشید نیز رشد خوبی خواهد داشت، اما اگر آن را تحت نور متوسط و غیرمستقیم خورشید قرار دهید، عملکردش بهتر خواهد شد. از طرفی زاموفیلیا یکی از گیاهانی است که تحت نور لامپ‌های فلوئورسنت نیز رشد می‌کند. در طول نگهداری از زاموفیلیا یا زامیفولیا آن را از اشعه‌های داغ و مستقیم خورشید دور نگه دارید، وگرنه دچار سوختگی خواهد شد.

خاک مناسب برای نگهداری از زامیفولیا

زاموفیلیا به نوع خاصی از خاک نیازمند نیست. ازاین‌رو هر نوع خاکی با زهکشی خوب که برای گیاهان آپارتمانی عرضه می‌شود برای آن نیز مناسب است. اگر نظر ما را بخواهید بهترین انتخاب برای زامیفولیا، خاک کاکتوس است، چون این گیاه نسبت به آبیاری حساس بوده و سریعا آسیب می‌بیند. در نتیجه خاک منتخب برای آن باید دارای زهکشی عالی باشد و خاک کاکتوس دارای چنین ویژگی است.


تمیز کردن برگ‌ها، یک کار مهم در نگهداری و زیبایی زاموفیلیا

برگ‌های سبز این گیاه به‌طور طبیعی براق و درخشان هستند. پس برای تمیز کردن آن‌ها نیازی نیست هیچ‌گونه محلول درخشان‌کننده برگ به آن‌ها بزنید. ما نیز هرگز این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. در طول مدت نگهداری از زاموفیلیا یا زامیفولیا هر یک یا دو هفته یکبار، با یک پارچه نرم مرطوب یا دستمال میکروفایبر مرطوب، گرد و غبار سطح برگ‌ها را تمیز کنید. این کار به گیاه کمک می‌کند تا تمام نور موجود را دریافت کرده و بتواند “نفس بکشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی