شمانیوز
شما نیوز

سوپ شیر | راز خوشمزگی سوپ شیر

نکات طلایی برای سوپ شیر | با این روش یک سوپ شیر حرفه ای بپز

برای اینکه یک سوپ شیر فوق العاده خوشمزه و حرفع ای داشته باشید همراه ما باشید.

نکات طلایی برای سوپ شیر | با این روش یک سوپ  شیر حرفه ای بپز

سوپ شیر یکی از انواع سوپ ها می باشد. سوپ شیر یکی از سوپ های پر طرفدار است. سوپ شیر بسیار خوشمزه است. سوپ شیر یکی از پیش غذاهای بین المللی محسوب می شود . در ادامه نکات مهم برای خوشمزه تر شدن سوپ شیر را می توانید مطالعه کنید. 

سوپ شیر

نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر    

استفاده از خامه، علاوه بر اینکه آن را لطیف تر می کند، سوپ شیر را نیز خوشمزه تر می کند. می ‌توانید، در آخر خامه را مستقیم به آن اضافه کنید یا آن را روی سفره یا میز خود قرار دهید تا دیگران در صورت تمایل از آن استفاده کنند.در نظر بگیرید که در حال جوشیدن به هیچ وجه خامه را اضافه نکنید. البته از کالری زیاد خامه غافل نشید.

سوپ شیر خیلی سریع سفت می‌شود پس باید حواستان باشد که خیلی زیاد روی حرارت نماند. البته اگر غلیظ شد جای نگرانی وجود ندارد، با اضافه کردن مقدار دیگری شیر (بستگی به میزان سوپ دارد) آن را رقیق ‌تر کنید. بعد از اضافه کردن به حد کافی مخلوط کنید و مزه آن را بچشید، چون با اضافه کردن شیر، ممکن است،  سوپ شما کم نمک گردد.

 بریده شدن شیر                                        

موضوع دیگری که در پخت سوپ شیر ممکن است با آن مواجه شوید، بریده شدن شیر است که ظاهری نامطلوب به سوپتان خواهد داد. این موضوع دلایل متفاوتی دارد که در این بخش این دلایل را مرور خواهیم کرد.

1. دمای شیر

خیلی از افراد با مشکل بریدن شیر روبرو می ‌شوند که توجه به این نکات راه حل مشکل است و از بریدن آن جلوگیری می‌کند. یکی از دلایل مهم آن سرد بودن شیر است. شیر را به صورت ولرم یا دمای آن با دمای محیط آشپزخانه یکسان باشد.

2. آب لیمو ترش

آب لیموترش را هیچ‌گاه مستقیما به سوپ شیر اضافه نکنید چون ممکن است باعث بریده شدن شیر شود.در نظر داشته باشید مقدار آب لیمو ترشی که در دستور پخت سوپ شیر، گفته شد نباید زیاد باشد و ضمن اینکه چون به همراه روغن و قارچ به کار برده می ‌شود تاثیری روی شیر نمی‌ گذارد.

چند نکته‌ی دیگر در مورد سوپ شیر

با توجه به اینکه معمولا سوپ‌ها مواد اولیه‌ی ثابت و مشخصی ندارند و هر شخص، با توجه به ذائقه و سلیقه ‌ی خود، گاهی اوقات از مواد آن کم یا زیاد می ‌کند؛ شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا می ‌توان از افزودنی‌ های دیگر نیز در تهیه ی سوپ شیر بهره برد یا خیر.

  • طرز تهیه سوپ شیر به همراه سبزی ‌ها سختی خاصی ندارد. شما می ‌توانید از انواع و اقسام سبزی‌ ها مثل کرفس، فلفل دلمه ‌ای، سیر، نخود فرنگی و ذرت استفاده کنید.
  • برای بعضی افراد سوال پیش می ‌آید که از سس مایونز هم می ‌توان به جای خامه استفاده کرد؟ سس مایونز چون طعم خاصی به سوپ می ‌دهد ممکن است مطابق میل همه نباشد؛ اما اگر با طعم آن مشکلی ندارید می ‌توانید استفاده کنید؛ چرا که نه ….
  • همان طور که گفته شد در دستور پخت سوپ شیر روش های متفاوتی به کار برده می ‌شود. شما می‌توانید جو راهم حذف کنید و به جای آن بلغور گندم را در سوپ بریزید. شما می‌توانید بلغور را با پیاز‌های خرد شده به همراه آب در قابلمه بریزید و پس از جوش آمدن شعله گاز را کم کنید و بگذارید با درب نیمه باز بلغورها بپزد. در حین پختن مدام بلغور را هم بزنید برای جلوگیری از ته گرفتن آن.
  • برای پر ملات شدن سوپ شیر از عدس پخته شده هم استفاده می‌ شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی