شمانیوز
شما نیوز

لاغری | کاهش وزن

کاهش وزن با یک رژیم خاص | با رژیم گوجه فرنگی سه روزه لاغر شو

برای خلاصی از چربی ها و اضافه وزن ما به شما رژیم لاغری گوجه فرنگی را پیشنهاد می کنیم. برای استفاده از این رژیم حتما از متخصص تغذیه مشاوره بگیرید.

کاهش وزن با یک رژیم خاص | با رژیم گوجه فرنگی سه روزه لاغر شو

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که این روزها مردم در دنیا با آن سروکله می‌زنند،‌ داستان اضافه وزن و لاغری  است.متخصصان تغذیه، برای حل این مشکل، رژیم‌های غذایی مختلفی برای لاغری و کاهش وزن ابداع کرده‌اند.قبل از شروع رژیم لاغری باید با متخصص تغذیه مشاوره کرد تا بهترین روش را برای کم کردن وزن با توجه به خصوصیات و سبک زندگی هر فرد، انتخاب کرد.

لاغری

رژیم گوجه چگونه است؟

رژیم گوجه همانطور که از نامش مشخص است، نیاز به مصرف گوجه فرنگی در هر وعده غذایی را ایجاد می‌کند. گوجه یکی از انواع سبزیجاتی است که کالری، کربوهیدرات و چربی بسیار کمی دارد و در مقابل حاوی مواد مغذی و ویتامینی بسیاری است. علاوه بر این موارد حاوی آب فراوانی نیز هست.

گوجه در سراسر دنیا به شکل‌های مختلفی استفاده می‌شود و خواص درمانی متعددی را به همراه دارد. در رژیم گوجه نیز می‌توان از آن به صورت کباب شده، میکس شده یا به صورت خام یا آب گوجه فرنگی استفاده کرد.

روندی که برای این رژیم تنظیم شده است، ادعا دارد در عرض 3 الی 4 روز می‌توان به کاهش وزن 5 پوندی (2.5 کیلوگرمی) دست یافت. اما ممکن است این کاهش وزن کاملا ناپایدار باشد ولی در مدت زمان کوتاه، نتیجه مطلوبی را ایجاد کند.

البته نوع دیگری از رژیم گوجه وجود دارد که در طول آن می‌توان مواد غذایی سالم دیگر را به مقدار مشخص درکنار مصرف گوجه و محصولات آن، به کار برد که محدودیت کمتری را شامل می‌شود.

نمونه برنامه غذایی برای رژیم گوجه

همانطور که بیان کردیم این رژیم دو روند را شامل می‌شود. بهتر است نوعی را پیش گرفت که محدودیت کمتری را دارد و متعادل‌تر است. نمونه یک روزه از این رژیم شامل منوی زیر می‌شود:

  • صبحانه: نصف پیمانه زغال اخته + 1 عدد هلو + 1 پیمانه انگور + 1 عدد سیب + نصف پیمانه ماست کم‌چرب
  • ناهار: یک بشقاب سوپ گوجه + ساندویچ گوجه با مرغ و کاهو
  • میان وعده: ماهی به همراه سس گوجه فرنگی
  • شام: ترکیبی کاملا میکس شده از گوجه و سبزیجات

آیا رژیم گوجه برای کاهش وزن مناسب است؟

سالیان سال است که گوجه فرنگی به عنوان یکی از سبزیجات بسیار مفید تاثیرات درمانی خود را به اثبات رسانده است. همواره از گوجه در بسیاری از سالادها، غذاها و سس‌ها استفاده می‌شود.

مصرف آن در رژیم گوجه نیز همان فواید را به همراه دارد اما روندی که برای رژیم لاغری اصولی باید در نظر گرفت شامل مصرف محدود یک ماده غذایی خاص نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی