شمانیوز
شما نیوز

گل حسن یوسف | شرایط نگه داری گل حسن یوسف

شرایط نگه داری گل حسن یوسف | با این ترفند ها گل حسن یوسفت همیشه سرحاله

اگر شما در خانه یا باغچه تان گل حسن یوسف دارید حتما مقاله زیر را بخوانید تا گل شما هیچوقت پژمرده نشود.

شرایط نگه داری گل حسن یوسف | با این ترفند ها گل حسن یوسفت همیشه سرحاله

گل حسن یوسف  را می‌توان در گروه گیاهان آپارتمانی که دارای برگ‌های رنگی می‌باشند قرار داد. این گیاه دارای صد و پنجاه گونه است. برگ‌های زیبای آن به رنگ‌های مخلوط قرمز، سفید، سبز، زرد و قهوه‌ای دیده می‌شوند. گل‌ها در این گیاه کوچک و آبی‌رنگ می‌باشند. اگر در باغچه حیاط و فضای باز این گل را نگهداری می‌کنید باید هر روز به آن آب دهید. گل حسن یوسف از جمله گل‌های آپارتمانی بسیار خاص و زیبا محسوب می‌گردد که طرفداران زیادی نیز دارد. در ادامه شرایط نگه داری این گل زیبا را بخوانید تا همیشه گل تان شاداب باشد .

شرایط نگه داری گل حسن یوسف

آبیاری

وقتی برای اولین بار حسن یوسف را می‌کارید، چه در باغچه و چه در گلدان، باید آب زیادی به آن بدهید تا جایی که خاک اشباع شود، اما در ادامه نگهداری حسن یوسف باید فقط زمانی به گیاه آب بدهید که خاک گیاه رو به خشکی رفته باشد. به‌عبارت دقیق‌تر خاک حسن یوسف باید مرطوب باشد و بیش‌از حد خیس نشود، چون ریشه‌های این گیاه در صورت خیس ماندن مستعد پوسیدگی است. البته که ناگفته نماند چه در نگهداری گل حسن یوسف و چه در نگهداری سایر گیاهان آپارتمانی آبیاری بیش‌از حد و غرقاب کردن گیاه یک حرکت اشتباه بوده و باعث پوسیدگی ریشه‌های گیاه می‌شود.

حسن یوسفی که در گلدان کاشته شده باشد نسبت به گیاهی که در باغچه کاشته شده باشد آب بیشتری طلب می‌کند. ازاین‌رو اگر برای نگهداری حسن یوسف گلدان را انتخاب کرده‎اید در طول فصل‌های گرم سال، مرتبا خاک آن را با فرو کردن انگشت‌تان داخل خاک چک کنید تا گیاه تشنه نماند.

گل حسن یوسف

نور مورد نیاز برای نگهداری گل حسن یوسف

حسن یوسف در زادگاه اصلی خود اکثرا در سایه است به همین خاطر باید در خانه نیز شرایطی مثل محل زندگی‌اش فراهم کنید و آن را از آفتاب مستقیم دور نگه دارید.

نکته‌ای که در نگهداری از حسن یوسف باید به آن توجه داشته باشید این است که آن را به‌هیچ‌وجه در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چون نور مستقیم و شدید باعث می‌شود تا برگ‌های حسن یوسف بسوزد و رنگ‌های چشم نواز برگ‌ها محو شود. همچنین ممکن است لبه برگ‌ها قهوه‌ای شود یا لکه‌های بی‌رنگی روی برگ ایجاد شود.

باتوجه به آنچه گفته شد، بهترین محل برای حسن یوسف جایی است که نور صبح را دریافت کند و در بعداز ظهر در سایه بماند، زیرا آفتاب بعدازظهر بسیار قوی‌تر از آفتاب صبح است و به گیاه آسیب می‌زند. با این کار گیاه هم نور طبیعی خورشید را دریافت می‌کند و هم سایه دلخواهش را می‌گیرد تا رنگ برگ‌ها حفظ شود.

اگر شرایط ایجاد سایه در بعداز ظهر را ندارید می‌توانید سراغ گونه‌هایی از حسن یوسف بروید که طاقت آفتاب بعداز ظهر را داشته باشند. ازاین‌جهت بهتر است قبل از تهیه این گیاه از محل نگهداری و گونه‌ای از این گیاه که قصد خریدش را دارید آگاهی لازم را کسب کنید.

دمای مناسب برای نگهداری حسن یوسف

حسن یوسف یک گیاه گرمسیری است پس قاعدتا گرما را دوست دارد. این گیاه می‌تواند دمایی بین 21 درجه تا 37 درجه را تحمل کند و با فصل‌های گرم مشکلی ندارد، اما درباره سرما کم طاقت است، به‌طوری‌که وقتی دمای هوا به 10 درجه سانتی‌گراد برسد این گیاه طاقتش را از دست می‌دهد.

اگر برای نگهداری از گل حسن یوسف گلدان را انتخاب کرده‌اید، بهترین کار این است که در زمان سرما گلدان را به محلی گرم نورگیر با نور غیرمستقیم منتقل کنید.

رطوبت مورد نیاز برای نگهداری گل حسن یوسف

حسن یوسف به محیطی مرطوب نیاز دارد، محیطی که سطح رطوبت آن متوسط باشد؛ ازاین‌رو اگر محیطی که برای نگهداری حسن یوسف انتخاب کرده‌اید به‌اندازه کافی مرطوب نیست، از تکنیک های تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی استفاده کرده و میزان رطوبت محیط را به بالای 50 درصد برسانید.

خاک مناسب برای نگهداری از حسن یوسف

خاک مناسب برای نگهداری از گل حسن یوسف خاکی است که زهکشی عالی داشته باشد، ازاین‌رو موقع خرید خاک برای گیاه حتما به این نکته توجه داشته و خاکی با زهکشی عالی برای آن تهیه کنید.

اگر هم فکر می‌کنید خاک فعلی گیاه‌تان زهکشی مناسبی ندارد، می‌توانید با اضافه کردن پرلیت به ترکیبات خاک زهکشی آن را بهبود دهید

کوددهی

در طول نگهداری از گل حسن یوسف بهتر است در فصل‎های بهار و تابستان ماهی یکبار به آن کود بدهید. در فصل‌های پاییز و زمستان نیز گیاه نیاز به کوددهی نداشته و نباید به آن کود بدهید، چون حسن یوسف در این فصل‌ها در حال استراحت است. کود مناسب برای حسن یوسف یک کود مایع متعادل است، البته برای داشتن برگ‌هایی بزرگ و خوش‌رنگ بهتر است از کودی استفاده کنید که سطح نیتروژن بالایی دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ممنون بابت مطالبتون

تبلیغات متنی