شمانیوز
شما نیوز

رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان باعث بهبود معیشتی معلمان نشده است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: : آن طور که باید رتبه‌بندی معلمان منجر به بهبود وضعیت معیشتی معلمان نشده است و انتظار می‌رود در کنار رتبه‌بندی از سایر سازوکارها برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان بهره برده شود.

رتبه بندی معلمان باعث بهبود معیشتی معلمان نشده است

به گزارش شمانیوز: حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره وضعیت حقوق و مزایای معلمان و فرهنگیان گفت: آن طور که باید رتبه‌بندی معلمان منجر به بهبود وضعیت معیشتی معلمان نشده است و انتظار می‌رود در کنار رتبه‌بندی از سایر سازوکارها برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان بهره برده شود.

وی افزود: شرایط معیشتی و حقوق و دستمزد معلمان اصلاً مساعد نیست و بهتر است دولت برای اصلاح این شرایط تلاش کند. از سوی دیگر سازمان اداری و استخدامی کشور در این مسیر باید تمام تلاش خود را به کار گیرد ولی متأسفانه توان این را ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نظام پرداخت و توزیع درآمد در کشور با مشکلات و ایرادات وسیعی مواجه است که بازنگری در این شیوه امری مهم و ضروری است و به نظر من بایستی نگاه جدیدی در سازمان اداری و استخدامی به وجود آید.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه معلمان جزء قشر تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند، گفت: وضعیت معیشتی معلمان و عدم کفایت حقوق و دستمزدهایشان سبب شده تا کمتر مطالعه کنند و بیشتر به مشاغل دوم و سوم بپردازند و به همین دلیل معلم نمی‌تواند معلوماتش را مدام ارتقا و به‌روز کند و در نهایت در برابر پرسش‌های گوناگون دانش‌آموزان یا جوابی ندارد بدهد یا قانع‌کننده نیست، پس لازم است معلم دغدغه معیشت نداشته باشد.

وی یادآور شد: من صحبتی با رئیس سازمان اداری و استخدامی داشتم و به او گفتم با این وضعیت حقوق و مزایا یک معلم چطور زندگی کند؟ در پاسخ به من گفت اصلاً آماری از آموزش و پرورش نداریم و این وزارتخانه آماری به ما نمی‌دهد! درصورتی که رئیس سازمان اداری و استخدامی معاون رئیس جمهور است و باید این مشکلات را به رئیس جمهور منتقل کند یا از وزیر مطالبه کند که آمارها و اطلاعات لازم را در اختیار سازمان اداری و استخدامی بگذارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس یازدهم تأکید کرد: متأسفانه فضای بدبینی در آموزش و پرورش و در میان معلمان بسیار زیاد شده و در انتهای سال گذشته این بدبینی به عینه قابل مشاهده بود و دلیلش هم این است که به قانون به درستی عمل نمی‌شود. متأسفانه نظام توزیع درآمد اصلاً عادلانه نیست و باید اصلاح شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی