شمانیوز
شما نیوز

املت | املت افغانی

طرز تهیه املت افغانی مخصوص و حرفه ای برای صبحانه گام به گام

طرز تهیه املت افغانی مخصوص و حرفه ای برای صبحانه گام به گام

املت ها در همه کشور ها به روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید برای صبجانه یا عصرانه خود از سبک های مختلف تهیه املت استفاده کنید. اما املت افغانی فوق العاده لذیذ می باشد و با گوجه فرنگی و تخم مرغ کم تهیه می شود و شما می توانید برای صبحانه تهیه کنید و در انتها روی آن گشنیز و فلفل تند استفاده کنید. املت افغانی دستور پخت ساده ی دارد و شما می توانید به منو رستوران ها و کافه های خود اضافه کنید. دستور تهیه املت افغانی برای شروع صبح پر انرژی و فراهم کردن یک روز کامل وعده بسیار مناسبی است. تنها نکته تهیه این املت این می باشد که طعم گوجه فرنگی در آن محسوس است و از رب استفاده نمی شود و به همراه نان تازه می توانید این املت افغانی جذاب را تهیه کنید.

مرحله اول: آماده سازی گوجه فرنگی

به گزارش شمانیوز : ابتدا باید گوجه فرنگی را آبپز کنید برای این کار گوجه ها را بشورید و داخل قابلمه قرار دهید و مقداری آب روی آن ها بریزید و روی حرات قرار دهید و زمان دهید تا گوجه فرنگی پخته شود و بعد داخل یک کاسه آب سرد بریزید و پوست گوجه فرنگی را به راحتی جدا کنید و با کمک چاقو ساطوری ریز خرد کنید و یا می توانید از گوشتکوب برقی کمک بگیرید و میکس کنید.

 

املت

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید پیاز را آماده کنید برای این کار پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه مورد نظر با روغن یا کره کرمانشاهی کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد به آن باید زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا حسابی پیاز نرم شود. سپس سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

 

مرحله سوم: تهیه املت افغانی

حالا باید گوجه فرنگی ساطوری شده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه فرنگی خوشرنگ شود و بعد یک فلفل تند را بشورید و با دست از وسط نصف کنید و داخل املت بریزید و برای این مقدار باید ۱ تخم مرغ بکشنید و هم بزنید و در انتها نمک اضافه کنید به همین راحتی املت ما حاضر شده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی