شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیزکردن سینک گرانیتی

آموزش مرحله ای برای تمیز کردن سینک گرانیتی | با این روش ها دیگه نگران کثیفی سینک ظرفشویی نباش

آموزش مرحله ای برای تمیز کردن سینک گرانیتی | با این روش ها دیگه نگران کثیفی سینک ظرفشویی نباش

اگر شماهم درخانه تان سینک ظرفشویی گرانیتی دارید و به دنبال راهی برای تمیز کردن آن هستید با ماه همراه باشید.

تمیز کردن سینک گرانیتی یکی از موارد مورد سؤال دارندگان این نوع از سینک ‌ها است. سینک گرانیتی یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای سینک ظرفشویی است که می تواند جایگزینی جذاب برای سینک های فولادی باشد. سینک گرانیتی در چند سال گذشته به دلیل زیبایی و دوام بسیار بالا وارد طراحی خانه ها شده است. با توجه به زیاد شدن استفاده از سینک گرانیتی به عنوان سینک ظرفشویی، کنار ما باشید تا تمیز کردن سینک گرانیتی را بیاموزید. 

تمیز کردن سینک گرانیتی

آموزش گام به گام تمیز کردن سینک گرانیتی

 

  • گام اول

قبل از این‌که شروع به تمیزکاری کنید، سینک ظرفشویی را کاملا خالی کرده و باقی‌مانده‌های مواد غذایی را از داخل سینک جمع کنید.

  • گام دوم

مرحله دوم تمیز کردن سینک گرانیتی، از بین بردن تمامی لکه‌های موجود روی سینک ظرفشویی است. برای این‌کار، یک پیمانه سرکه سفید را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کرده و روی قسمت‌های مختلف سینک اسپری نمایید. بعد از اسپری کردن مخلوط آب و سرکه، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس سینک خود را به دقت آب‌کشی کنید. سرکه و آب گرم لکه‌های ناشی از رسوب مواد معدنی موجود در آب را به راحتی از بین برده و هیچ آسیبی نیز به بافت سینک شما وارد نمی‌کنند. ترکیب سرکه و آب گرم، مخلوطی جادویی برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید بوده و باعث درخشش آن می‌شود. علاوه بر سرکه، می‌توانید از جوش‌شیرین نیز برای پاک کردن لکه‌های مختلف روی سینک گرانیتی خود نیز استفاده کنید. جوش شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید است و به‌راحتی شما را از شر لکه‌های سرسخت نجات می‌دهند.

  • گام سوم

بعد از انجام لکه‌بری، نوبت به مرحله‌ی شستشو و تمیزکردن سینک گرانیتی از آلودگی‌های مختلف می‌رسد. در این مرحله، مقداری مایع ظرفشویی ملایم را بر روی یک تکه اسفنج یا اسکاچ نرم ریخته و تمام سینک را با آن بشویید. دقت کنید که این‌کار را به آرامی و با حرکات دایره‌ای انجام دهید تا سینک شما کاملا تمیز شوند. بعد از اینکه تمامی قسمت‌های سینک را به دقت تمیز کردید، سینک را آب گرفته و همه جای آن را بشویید. اشتباه بسیار رایجی که برخی از افراد در این مرحله انجام می‌دهند، استفاده از سیم ظرفشویی و یا اسکاچ‌های زبر برای سابیدن سینک گرانیتی است. به خاطر داشته باشید که استفاده از این محصولات فقط و فقط باعث ساییدگی سینک شما شده و به آن آسیب می‌زند.

  • گام چهارم

بعد از شستن سینک، با استفاده از یک دستمال یا حوله نرم، آب آن را گرفته و سینک را کاملا خشک نمایید. حوله‌های میکروفایبر بهترین گزینه برای خشک کردن سینک گرانیتی هستند و هیچ آسیبی به این سینک‌ها وارد نمی‌کنند.

  • گام پنجم

وقتی تمامی مراحل شستشو و خشک کردن سینک خود را انجام دادید، نوبت جلا دادن است تا سینک شما مانند روز اول خود درخشیده و عرض‌اندام کند! چند قطره روغن زیتون را بر روی یک دستمال نرم بریزید و آن را به تمام قسمت‌های سینک خود بکشید. بعد از یک دقیقه با یک دستمال تمیز و کاملا نرم، روغن اضافی روی سطح سینک را گرفته و از دیدن سینک تمیز و درخشان خود لذت ببرید!

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی