شمانیوز
شما نیوز

املت | املت برنج

طرز تهیه املت برنج ژاپنی خیلی ساده و فوری و خوش طعم مرحله به مرحله

طرز تهیه املت برنج ی صبحانه عالی ژاپنی در ادامه آموزش خواهد داده شد.

طرز تهیه املت برنج ژاپنی خیلی ساده و فوری و خوش طعم مرحله به مرحله

املت برنج یکی از املت های بسیار خوشمزه و ساده آسیایی می باشد که با برنج پخته تهیه شود. این املت بیشتر در ژاپن و کره تهیه می شود و روش تهیه بسیار آسانی دارد و اگر شما مقداری برنج از قبل مانده در یخچال دارید و می خواهید یک غذای جدید و خوشمزه تهیه کنید این رسپی ساده را دنبال کنید و یک املت ژاپنی درجه یک تهیه کنید و از طعم و مزه خوب آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه املت برنج ژاپنی

  • برنج پخته ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیازچه ۴ عدد
  • کنجد ۱  قغذا خوری
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل قرمز به مقدار لازم

مرحله: آماده سازی برنج

ابتدا باید یک کاسه برنج پخته شده داشته باشید برای این کار می توانید از برنج مانده در یخچال استفاده کنید و یا ۱ پیمانه برنج را از قبل با نمک خیس کنید و روی حرارت قرار دهید و به صورت کته دم بگذارید و دقت کنید میزان آب باید یک بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد.

 

املت برنج

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید صبر کنید تا برنج پخته شده خنک شود و داخل یک کاسه بریزید و پیازچه را بشورید و خرد کنید و به همراه تخم مرغ و ادویه ها اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود، این املت به دلیل استفاده از برنج چسبندگی دارد و نیازی نیست تخم مرغ بیشتر اضافه کنید.

 

مرحله سوم: سرخ کردن مواد

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد مواد املت را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق خوب صاف کنید و به دلخواه در این مرحله کنجد روی املت بپاشید و صبر کنید تا با حرارت کم پخته و یک طرف آن طلایی شود و بعد با کمک یک بشقاب برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و از تابه خارج به همراه سبزی خوردن یا خیارشور تزیین و سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی