شمانیوز
شما نیوز

شوربا | شوربا عدسی

طرز تهیه شوربا عدس لذیذ و مقوی بدون گوشت

شوربا ی پیش غذای عالی خوشمزه و مقوی در ادامه با آموزش طرز درست کردن ی شوربای خوشمزه همراه باشید .

طرز تهیه شوربا عدس لذیذ و مقوی بدون گوشت

شوربا یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه و ساده است که به روش های مخلتفی تهیه می شود و این بار قرار با هزینه و وقت کم یک آش یا سوپ خوشمزه در خانه تهیه کنید. شوربای عدس یک ترکیب عدس پخته و سیر و ماست و نعنا سرخ شده فوق العاده می شود و هر موقع که هوس یک سوپ یا آش خوشمزه کردید ولی زمان کافی برای خیساندن حبوبات یا پخت آن ندارید شوربای عدس بهترین گزینه می باشد.

مواد لازم

 

 

ماست ۲ لیوان
عدس ۱ لیوان
آرد گندم ۲ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
رشته آشی به مقدار دلخواه
سیر ۴ حبه
کره به مقدار لازم
نعنا به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد

 

در ابتدا باید عدس را پاک کنید را به همراه کمی آب خیس کنید ۱ ساعت خیس کردن کافی می باشد و زمانی که عدس کمی پف کرد کافی است این کار باعث می باشد عدس بهتر پخته می شود. ماست را نیز در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. زرده را از سفیده جدا کنید.

 
 
 
شوربا
 
 

مرحله دوم: پخت عدس

 

عدس را به همراه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا عدس پخته و نرم شود وقتی که عدس پخته شد باید رشته آشی را به سه قسمت مساوی خرد کنید به عدس اضافه کنید و هم بزنید و زمان دهید تا رشته پخته و نرم شود.

 

مرحله سوم: افزودن عدس

 

در ادامه دو لیوان ماست را داخل یک کاسه بریزید و به همراه آرد گندم و زرده تخم مرغ با چنگال بزنید تا مواد یکدست شود و بعد مواد تهیه شده را به عدس و رشته اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود و بعد نمک و فلفل سیاه بزنید و مداوم هم بزنید.

 

مرحله چهارم: تهیه شوربا عدس

 

در ادامه باید سیر را پوست بگیرید و رنده یا له کنید و به همراه کمی کره تفت دهید و به شوربا اضافه کنید و هم بزنید سپس در یک تابه دیگر نعنا و روغن را برای ۳۰ ثانیه تفت دهید و به شوربا اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید و به دلخواه پیازداغ و نعنا داغ تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی