شمانیوز
شما نیوز

گل شمعدانی | گل دهی شمعدانی

علت گل ندادن شمعدانی چیست ؟ | نکات طلایی برای داشتن گل شاداب

اگر گل شمعدانی شماهم دیگر گل دهی ندارد و دچار پژمردگی شده است مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

علت گل ندادن شمعدانی چیست ؟ | نکات طلایی برای داشتن گل شاداب

گل شمعدانی با نام علمی “Pelargonium spp” از گیاهان گل‌دار از خانواده (Geraniaceae) است و دارای حدود 200 گونه بوده و بومی آفریقای جنوبی می‌باشد. گیاه شمعدانی گیاه بسیار پرطرفداری است. پروش دادن این گیاه آسان است و رنگ‌های متنوع با بوی مطبوعی دارد. گل شمعدانی یکی از انواع گل های بسیار محبوب و نوستالوژی در میان گل های آپارتمانی است که به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، برای دیزایین خانه نیز مناسب می باشد.

گل شمعدانی

علت گل ندادن شمعدانی چیست؟

 

دلایل مختلفی مثل آبیاری زیاد، کوددهی زیاد و یا نور کم میتونه از عوامل گل ندادن شمعدانی باشه که هر کدام از موارد باید مورد بررسی قرار بگیره، حتما گیاهتون رو به محلی با نور زیاد ولی ترجیحا فیلتر شده منتقل کنید تا زیاد بودن و یا کم بودن نور بر گلدهی شمعدانی تاثیر منفی نداشته باشد.

 

آیا کوددهی زیاد بر گلدهی تاثیر داره؟

 

بله یکی از دلایل که موجب گل ندادن شمعدانی خواهد شد کوددهی زیاد با کودهای شیمیایی و حیوانی است، بهترین فصل برای کوددهی گیاهان آپارتمانی فصل رشد آنها (برای این گیاه بهار و تابستان) است، بهتره از کودهای NPK محلول در آب هر دو الی 3 هفته یکبار استفاده کنید. راستی سعی کنید از کودهایی با نیتروژن پایین برای این گیاه استفاده کنید.

 

دمای هوا بر گل ندادن شمعدانی تاثیر دارد؟

 

طبق کتاب های گیاه شناسی گیاهانی مثل شمعدانی به جذب هوای سرد نیاز دارند، طبق تجربه شخصی در فصول سرد که شمعدانی را به تراس با شیشه منتقل کرده بودم هوای سرد موجب گلدهی گیاه شد. ولی توجه کنید که تراس کاملا با شیشه پوشیده شده بود ولی وسایل گرمایشی استفاده نمیکردم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    مفید بود ممنون

تبلیغات متنی