شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن| تمیز کردن فرش

نکات طلایی برای برق انداختن فرش | با این ترفند ها همه مات فرش خونت میشن

اگر شماهم به دنبال راهی هستید تا فرشتان را برق بندازیک مثل روز اولش نو شود با ما همراه باشید.

نکات طلایی برای برق انداختن فرش | با این ترفند ها همه مات فرش خونت میشن

برای تمیزکردن فرش راه‌های مختلفی وجود دارد. پیش از هر مورد دیگری بهتر است بدانیم از بین رفتن برق تمیزی و درخشش الیاف در فرش، به‌دلیل وجود گرد و غبار، ذرات آلودگی و لکه‌هایی است که به مرور بر روی فرش می‌نشیند.  براق کردن فرش در واقع اقداماتی جهت تمیز کردن فرش است بطوری که شفافیت و درخشندگی و وضوح رنگ های قالی مانند روز اولی شود که آن را خریداری کرده اید. در ادامه سه روش برای برق انداختن فرش را به شما معرفی میکنیم.

 

برق انداختن فرش به‌وسیله نشاسته ذرت

 

اگر پس از شستن فرش با شامپو نیز نتیجه دلخواه خود را نگرفتید، می توانید از راهکارهای زیر برای برق انداختن فرش استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که این روش ها را حتما پس از شستشوی فرش با آب یا شامپو فرش باید مورد استفاده قرار دهید، البته لازم است منتظر بمانید تا فرش خشک شود.

روش اول: مقدار زیادی نشاسته ذرت را با نمک مخلوط نموده و ترکیب حاصل را روی فرش بپاشید. با گذشت یک ساعت با استفاده از جاروبرقی فرش را تمیز کنید.

روش دوم: جوش شیرین را بر روی فرش ریخته و اجازه دهید یکساعت روی آن باقی بماند. سپس اقدام به جاروکشیدن نمایید.

روش سوم: ابتدا با استفاده از اسفنج یا یک پارچه مناسب ترکیبی از آب و سرکه را به آرامی روی فرش بکشید تا کمی مرطوب شود. پس از خشک شدن فرش، ترکیب جوش شیرین و نشاسته ذرت را با استفاده از یک برس روی فرش بکشید. با گذشت یکساعت مواد را با جاروبرقی جمع آوری نمایید. در انتها با یک پارچه خیس تمام قسمت های فرش را تمیز کنید.

 

تمیز کردن فرش

برس کشیدن فرش

 

یکی از راه های براق کردن فرش، کمک گرفتن از یک برس نرم دار است. ابتدا برس را نمدار نموده و روی سطح فرش را به طور کامل می کشیم تا هرگونه مو و پرز روی فرش وجود دارد جمع شود. به جای برس می توان از چسب های پرز گیرهم استفاده کرد.

 تمیز کردن فرش با سرکه

 

می توان با استفاده از سرکه سفید و مقداری آب و دستمال مرطوب سطح فرش را به صورت کامل پاک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied