شمانیوز
شما نیوز

کلوچه | کلوچه انگور

درست کردن ی کلوچه خوشمزه | طرز درست کردن کلوچه با شیره انگور

طرز درست کرد کلوچه با شیره انگور این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن ی کلوچه خوشمزه | طرز درست کردن کلوچه با شیره انگور

اگر دوست دارید یک کلوچه رژیمی بدون نیاز به شکر و روغن مایع و خمیر مایه همراه ما باشید. کلوچه با شیره انگور خیلی سالم و مقوی است و یک میان وعده مقوی برای صبحانه و عصرانه می باشد که کاملا سالم است و شما می توانید این کلوچه خوش طعم و مزه را به راحت ترین شکل ممکن تهیه کنید زیرا نیازی به زمانی برای عمل آمدن ندارد و خیلی سریع تهیه می شود شما می توانید به دلخواه روی کلوچه با کاتر یا قالب های مخصوص شکل بزنید و یا می توانید فقط کنجد بریزید.

مواد لازم

 

تخم مرغ ۱ عدد (سفیده برای داخل خمیر کلوچه و زرده برای رومال)
شیره انگور ۱/۳ لیوان
ارده ۱/۳ لیوان
پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
آرد ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری

مرحله اول: آماده سازی

 

ابتدا باید مواد کلوچه را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا لیوان دسته دار فرانسوی بردارید مواد را اندازه کنید. در ادامه باید سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید.

 

کلوچه

مرحله دوم: هم زدن مواد

 

در ادامه باید سفیده تخم مرغ را با پودر هل داخل یک کاسه بریزید و با قاشق خوب هم بزنید تا سفیده از لختگی خارج شود و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد شیره انگور و ارده را به مواد اضافه کنید و برای چند دقیقه مواد را هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن آرد

 

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیر جمع شود چون آب خور خمیر ها باهم متفاوت است بهتر است آرد را کمتر اضافه کنید و اگر نیاز بود چند قاشق آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر جمع شود. کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید.

 

مرحله چهارم: پخت کلوچه با شیره انگور

 

در ادامه برای پخت در فر باید از خمیر به اندازه دلخواه بردارید و به آن شکل دهید و بعد با زرده تخم مرغ زرده شده روی کلوچه ها را رومال کنید و کمی کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر باید از قبل شعله پخش کن را روی گاز قرار دهید تا داغ شود بعد کف تابه کاغذ روغنی بذارید کلوچه ها را با فاصله داخل تابه بچینید با زرده رومال و کنجد بپاشید در تابه رو با دمکنی ببندید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزن و بعد آماده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی