شمانیوز
شما نیوز

دمنوش | دمنوش آرامش بخش

دمنوش آرامش بخش برای راحتی اعصاب | طرز تهیه دمنوش نعنا

اگر شماهم دچار استرس و اضطراب هستید از دمنوش آرامش بخش استفاده کنید.

دمنوش آرامش بخش برای راحتی اعصاب | طرز تهیه دمنوش نعنا

دَم‌نوش گونه‌ای نوشیدنی است که در آن جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است. در ادامه یک دمنوش آرامش بخش به شما معرفی میکنیم.

 

دمنوش نعنا برای کاهش استرس

 

بهترین دمنوش گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب و آرام‌بخش اعصاب دمنوش نعنا است. وقتی دچار استرس هستید احساس می‌کنید عضلات شما منقبض شده‌اند و شما تحت فشار هستید، نوشیدن دمنوش نعنا این خاصیت را دارد که عضلات شما را آرام می‌کند و شما را از تنش دور می‌کند.

نعنا گیاهی فاقد کافئین است که مصرف دمنوش آن قبل از خواب سبب اختلال در خواب نمی‌شود و شما می‌توانید ضمن کم شدن استرس خواب راحتی هم داشته باشید. تنها نکته‌ای که در مورد چای نعنا باید بدانید این است که درصورت باردار بودن نباید دمنوش نعنا استفاده کنید. چون باعث سقط جنین می‌شود.

دمنوش آرامش بخش

طرز تهیه دمنوش نعنا برای کاهش استرس

 

برای تهیه‌ی این دمنوش آرام‌بخش باید نعنای تازه را از ساقه جدا کنید، بشویید و در یک لیوان آب جوش داخل قوری بریزید و با حرارت غیر مستقیم دم کنید. می‌توانید از نعنای خشک هم استفاده کنید. در صورتی‌که نعنای خشک استفاده می‌کنید مقدار یک قاشق چایخوری نعنا برای یک لیوان آب جوش کفایت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی