شمانیوز
شما نیوز

چیپس | چیپس توپی

طرز تهیه چیپس توپی با سس سیر مخصوص و حرفه ای در خانه

چیپس ها یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و محبوب می باشد. یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ ترین محصولات تنقلات در جهان هستند. تاریخچه چیپس به دوران قرن نوزده میلادی بازمی‌گردد و از آن زمان تا به امروز، این محصول به یکی از نمادهای مورد علاقه عده زیادی تبدیل شده است.

طرز تهیه چیپس توپی با سس سیر مخصوص و حرفه ای در خانه

 

مواد لازم

سیب زمینی نیم کیلو
نشاسته ذرت ۶۰ گرم
نمک مقدار لازم

مواد لازم برای سس سیر مخصوص

سیر ۲۵ گرم
کره ۳۰ گرم
آرد ۱ ق غذا خوری
شیر ۲۰۰ میلی لیتر
پنیر پیتزا دو مشت
نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

 

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

 

ابتدا بعد از شستن سیب زمینی ها آن را به کمک یک ورقه کن یا چاقو تیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و بعد داخل آب سرد ریخته سپس آبکش کنید این کار را برای چند بار تکرار کنید تا نشاسته اضافی آن از بین برود سپس داخل یک آبکش بریزید و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافه کشیده شود.چیپس پوفکی

 

 

مرحله دوم: افزودن نشاسته

در ادامه وقتی آب اضافه سیب زمینی گرفته شد باید داخل یک کاسه بریزید و نشاسته و کمی نمک را اضافه کنید و با دست خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد روی ظرف را پوشانده و در دمای محیط به مدت نیم ساعت استراحت دهید.

 

مرحله سوم: سرخ کردن چیپس توپی

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود و بعد از نیم ساعت دستکش انداخته و از مواد سیب زمینی بردارید و در دست مشت کنید و فشار دهید تا اگر آب اضافه دارد خارج شود سپس به شکل گرد به آن حالت دهید سپس داخل روغن داغ قرار دهید و روی آن روغن بریزید و بگذارید تا طلایی و ترد شود سپس از تابه خارج کنید و روی یک دستمال روغن گیر قرار دهید.

 

مرحله چهارم: تهیه سس سیر

در ادامه برای تهیه سس سیر باید سیر ها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه کره داخل تابه کمی تفت دهید و بعد آرد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و حالا باید کم کم شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و بعد در انتها ادویه ها و پنیر پیتزا را اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن سس از روی حرارت بردارید و داخل یک کاسه ریخته و در کنار چیپس توپی سرو کنید. نوش جان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی