شمانیوز
شما نیوز

دمنوش | دمنوش آرامش بخش

با دمنوش آرام بخش اعصاب خود را آرام کنید | طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس برای آرامش اعصاب

در این روز ها ا استرس و اضطراب و شرایط زندگی برای همه آزار دهنده یک دمنوش آرامش بخش می تواند حال شما را بهتر کند.

با دمنوش آرام بخش اعصاب خود را آرام کنید | طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس برای آرامش اعصاب

 نقش دمنوش‌ها در کاهش اضطراب و استرس چیزی فراتر از گرمای آرامش‎ بخش است و آن ترکیبات مفید موجود در دمنوش‌ها است. یکی از دمنوش های آرامبخش ، دمنوش اسطوخودوس است. 

اسطوخودوس گیاهی چند ساله و خود رو است. خواص گیاه اسطوخودوس باعث کاربرد‌های متنوع خوراکی و دارویی، آرایشی بهداشتی، تزئینی، زراعی و تجاری این گیاه شده است.نام تجاری اسطوخودوس، لاواندر یا لاوانیا است و از خانواده نعناسانان به حساب می‌آید.

دمنوش آرامش بخش

دمنوش اسطوخدوس برای کاهش استرس

 

 یکی از دمنوش های گیاهی عالی برای آرامش اعصاب اسطوخودوس است. اسطوخودوس اثرات تثبیت کننده‌ی خلق وخو دارد و باعث کاهش استرس و آرامش اعصاب می‌شود. نام دیگر این گیاه لاوندر است. به دلیل تاثیر زیاد این دمنوش بعضی افراد از دمنوش اسطوخودوس به‌عنوان لورازپام گیاهی یاد می‌کنند.

در مورد استفاده از دمنوش اسطوخودوس یک نکته را به خاطر داشته باشید که این گیاه به‌دلیل کم کردن  رطوبت، باعث خشکی مغز می‌شود. پس سعی کنید شب‌ها از آن استفاده نکنید.

این دمنوش تسکین دهنده انواع سردرد، سرگیجه و دیگر دردهای بدن از جمله درد شکم و سینه است.به علاوه تسکین دهنده درد در زمان قاعدگی در بانوان و رفع کننده مشکلاتی است که به سندروم پیش از قاعدگی معروف هستند.

 

طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس برای کاهش استرس

 

برای تهیه دمنوش اسطوخودوس به یک لیوان آب جوش که کمی سرد شده است و یک قاشق چای‌خوری اسطوخودوس خشک شده نیاز دارید. اسطوخودوس را داخل آب و روی حرارت غیر مستقیم دم کنید و بعد از صاف کردن میل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    مفید و کاربردی سپاس

تبلیغات متنی