شمانیوز
شما نیوز

حسن یزدانی | حسن یزدانی و دیوید تیلور

داور زن برای حسن یزدانی حاشیه درست کرد | شیطنت اتحادیه جهانی کشتی درباره حسن یزدانی و یک داور زن

پس از مسابقه شب گذشته حسن یزدانی با کشتی‌گیر اهل استرالیا، تصویری از پایان مسابقه وایرال شده که البته دلیلش سانسور تصویر فوق‌الذکر توسط صداوسیما است

داور زن برای حسن یزدانی حاشیه درست کرد | شیطنت اتحادیه جهانی کشتی درباره حسن یزدانی و یک داور زن

به گزارش شمانیوز: پس از مسابقه شب گذشته حسن یزدانی با کشتی‌گیر اهل استرالیا، تصویری از پایان مسابقه وایرال شده که البته دلیلش سانسور تصویر فوق‌الذکر توسط صداوسیما است، داور مسابقه یک خانم بوده و یزدانی مجبور بوده دست او را بگیرد! برخی کاربران اعتقاد دارند با توجه الزامات مذهبی، یزدانی نباید تن به دست دادن با داور مسابقه می‌داده، برخی اعتقاد دارند، این دست دادن یک عرف بین‌المللی‌ست و برخی هم اصلا کل این ماجرا رها کرده‌اند و نسبت به سانسور این اتفاق توسط صداوسیما معترض شده‌اند. در مطلب زیر نگاهی به ماجراهای پیرامون این اتفاق داشته‌ایم.

 

حسن یزدانی

 

محمد، کاربری که گویا به این کشتی‌گیر علاقه دارد، در توییتر خود نوشت: «خب مجبوره دست بده. الان چه کار کنیم؟ وزیر رو برکنار کنیم ؟یا حسن یزدانی رو پلمپ کنیم؟ ولمون کنید بابا!»

مهدیه اعتراض داشت: «اگه ورزشکار خانم بود حاشیه زیاد ایجاد میشد، گویا فقط خانما نمی تونن اسلام رو نادیده بگیرن. برای آقایون اشکالی نداره خیلی مسائل.»

کاربر «بی‌صدا» توجیه کرده بود:  «آنطور که من خوندم دست دادن با زن نامحرم خارجی که هیچ آشنایی با اسلام نداره و دست دادنشون یه نوع فرهنگ عادیه نه به قصد لذت و فلان و دست ندادن یا مانع شدن یه نوع بی حرمتی باشه، مانعی نداره.»

در این میان، عبدالرضا داوری یادداشتی نوشت که قابل توجه بود: «هفتادسال قبل، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، مصافحه با زنان نامسلمان را مجاز میدانست. و شرط آن را ممانعت از تحقیر زن نامسلمان، به شرط عدم ریبه، اعلام کردند. 

همین فتوا را مرحوم آیت الله منتطری هم در اواخر عمر صادر نمودند، ضمن آنکه براساس روایت نزدیکان مرحوم امام موسی صدر، ایشان هم در لبنان از مصافحه با زنان مسیحی اجتناب نمی‌کرد.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied