شمانیوز
شما نیوز

خودرو | خرید خودرو | پیش فروش خودرو

خبر داغ برای متقاضیان خودرو از سامانه یکپارچه | سایپا و ایران چوب حراج زدند!

قیمت جدید خودرو درب کارخانه در برخی از مدل‌ها اعلام شد. اما آیا این افزایش قیمت‌ها قانونی و بر اساس مصوبه شورای رقابت است؟

خبر داغ برای متقاضیان خودرو از سامانه یکپارچه | سایپا و ایران چوب حراج زدند!

ثبت نام ایران خودرو و سایپا شروع شد. گروه خودرو سازی ایران خودرو و سایپا  محصولات متنوعی را تولید می کند. محصولات ایران خودرو و سایپا از طرفداران قابل توجه ای در بازار داخلی برخوردار است. ایران خودرو وسایپا در زمینه صادرات خودرو هم فعالیت دارد. قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در روزهای اخیر افزایش داشته است. مشتریان محصولات تولیدی ایران خودرو معتقد هستند که باید کیفیت محصولات این شرکت ارتقاء یابد.

خبر داغ برای متقاضیان خودرو از سامانه یکپارچه

 

 

براساس بخشنامه‌های فروش و دعوت‌نامه‌های جدید ایران خودرو و سایپا قیمت سه مدل از پارس با موتور XUP در ایران خودرو و ساینا S در سایپا مشمول افزایش قیمت شدند. افزایش قیمتی که کماکان به تأیید شورای رقابت نرسیده و گویا خودسرانه بوده است. قیمت جدید این چهار محصول مطابق جدول زیر توسط کارخانه اعلام شد.

نام خودرو     نرخ قبلی کارخانه     نرخ جدید کارخانه     میزان افزایش قیمت (میلیون تومان)

ساینا S     248,694,000     254,760,000     6.066

پژو پارس با موتور XUP     ۲۶۰,۲۱۵,۰۰۰     ۲۹۴,۱۳۳,۰۰۰     33.918

پژو پارس ELX با موتور XUP     ۳۲۷,۶۰۰,۰۰۰     ۳۳۳,۸۹۸,۰۰۰     6.298

پژو پارس ELX با موتور XUP     ۲۹۱,۱۷۰,۰۰۰     ۳۰۹,۵۴۶,۰۰۰     18.376

در هفته گذشته شورای رقابت تنها قیمت پنج محصول سایپا را اعلام کرد که پیش از این نرخ‌گذاری نشده بودند و نام آن‌ها بدون قیمت در طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو مشاهده می‌شد. قیمت این پنج محصول نیز به شرح زیر است:

این در حالی است که اعلام قیمت جدید خودرو درب کارخانه نیاز به مصوبه و تائید شورای رقابت دارد. حال به نظر می‌رسد که بار دیگر خودروسازان دولتی این شورا را دور زده‌اند. البته تولیدکنندگان این موضوع را تکذیب می‌کنند و معتقدند که بر اساس مصوبه‌های قبلی عمل کرده‌اند. اما در ادامه بررسی شده است که چرا این قیمت‌ها مطابق با مصوبه شورای رقابت نیستند.

اعلام قیمت جدید خودرو درب کارخانه بر خلاف مصوبات 

از 11 بهمن ماه 1401 شورای رقابت وارد موضوع افزایش قیمت کارخانه خودروسازان داخلی شد. طبق قانون، هر شرکت خودروساز داخلی برای فروش محصولات تولیدی خود، باید طبق آخرین مصوبات این شورا عمل کنند و درصورت گران‌فروشی، سازمان تعزیرات و حمایت از حقوق مصرف‌کننده می‌تواند این موضوع را بررسی و درصورت اثبات، خودروساز را جریمه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied