شمانیوز
شما نیوز

چیپس | چیپس خونگی

دیگه از بیرون چیپس پر ضرر نخر | خودت تو خونه خوشمزه ترین چیپس رو تهیه کن

اگر شماهم عاشق چیپس هستید اما بخاطر مضر بودن آن ازش دست کشیده اید با ما همراه باشید تا یک چیپس بی ضرر به شما آموزش دهیم.

دیگه از بیرون چیپس پر ضرر نخر | خودت تو خونه خوشمزه ترین چیپس رو تهیه کن

چیپس یا چیپس سیب‌زمینی نوعی تنقلات است که از برش سیب زمینی به ورقه‌های نازک و سرخ کردن آنها در روغن بسیار داغ تهیه می‌شود. امروزه از چغندر،‌ ذرت و سیب‌زمینی شیرین هم چیپس تهیه می‌کنند. فرآیند تولید چیپس متفاوت است، روند پخت آن در سلامت ما بسیار موثر است.

باماهمراه باشید تا طرز تهیه چیپس خونگی را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم

 

سیب زمینی ۳ عدد
آب و یخ ۱ کاسه
نمک ۱ ق غذا خوری سر پر
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری سر خالی
روغن به مقدار دلخواه

چیپس خانگی

طرز تهیه 

 

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و پوست آن را نازک بگیرید اما برای اسلایس کردن می توانید به سه روش عمل کنید یا از پوست کن ها که خیلی ساده می باشد استفاده کنید و چیپس را تبدیل به ورقه های نازکی کنید و یا می توانید روی تخته کار قرار دهید به کمک چاقو اسلایس های یکدستی بزنید و یا می توانید با کمک رنده دستی آلمانی یا غذاساز ورقه کنید.

 

مرحله دوم: استراحت سیب زمینی

در ادامه باید سیب زمینی ها را داخل یک کاسه و آب و یخ و کمی نمک و بیکینگ پودر قرار دهید و برای ۱ ساعت اجازه دهید تا سیب زمینی ها در این مخلوط بماند تا نشاسته اضافی از بین برود.

مرحله سوم:خشک کردن

بعد از ۱ ساعت باید داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود و بعد روی یک دستمال نخی قرار دهید تا حسابی خشک شوند.

 

مرحله چهارم: سرخ کردن چیپس نمکی به ۳ روش

در ادامه باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و چیپس ها را به صورت دانه دانه یا کم کم سرخ کنید تا طلایی و برشته شود یا می توانید کف سینی فر را چرب کنید و چیپس ها را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و یا اگر می خواهید در سرخکن این چیپس را تهیه کنید باید روی چیپس اسپری روغن بزنید و در سرخکن با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا طلایی و برشته شود. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی