شمانیوز
شما نیوز

درمان بی خوابی | موسیقی طبیعت

چکار کنیم راحت تر به خواب رویم ؟ | درمان بی خوابی های شبانه با ترفند های خاص

برای همه انسان ها پیش می آید که گاهش اوقات سخت به خواب فرو بروند ، برای درمان بی خوابی های شبانه راهایی وجود دارد که ما در مقاله زیر به آن اشره کرده ایم.

چکار کنیم راحت تر به خواب رویم ؟ | درمان بی خوابی های شبانه با ترفند های خاص

بی خوابی برای همه ما پیش آمده است و باعث کلافگی می شود مخصوصا زمانی که واجب است صبح زود بیدارشوید. خیلی افراد دچار اختلال خواب هستند و سخت به خواب میروند. برای داشتن خواب راحت راه حل هایی وجود دارد که در ادامه به طور خلاصه به آن ها اشاره کرده ایم.

 

به موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید

 

تأثیر موسیقی آرامش‌بخش بر کسی پوشیده نیست. یک مطالعه بر روی ۲۴ بزرگسال جوان ثابت کرد که موسیقی آرامش‌بخش باعث خواب عمیق‌تر می‌شود. موسیقی بودایی نوعی موسیقی است که از مناجات مختلف بودایی‌ها ساخته‌ شده است و برای مدیتیشن استفاده می‌شود. گوش دادن به این موسیقی، ابزاری عالی برای داشتن خوابی بهتر است.

مطالعهٔ دیگری نشان داد که ۲۵ شرکت‌کننده هنگامی‌که در رختخواب، ۴۵ دقیقه به موسیقی آرامش‌بخش گوش دادند، نسبت به کسانی که به موسیقی گوش ندادند، خواب عمیق‌تر و آرام‌تری را تجربه کردند. در آخر، اگر موسیقی آرامش‌بخش در دسترس نبود، ساکت کردن تمامی سروصداها می‌تواند کمک کند تا سریع‌تر بخوابید و خوابتان بدون وقفه و بیداری‌های نیمه‌شب باشد.

 

اگر خوابتان نمی‌برد، برخیزید

 

در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که به رخت خواب می‌رویم اما به‌هیچ‌عنوان خوابمان نمی‌برد. مدام از این پهلو به آن پهلو می‌شویم و اعصابمان خرد می‌شود اما از خواب خبری نیست! در این مواقع بهتر است از رخت خواب بلند شوید و چند دقیقه‌ای به قسمت دیگری از خانه بروید. به این ترتیب تخت شما کم‌تر به محل استرس تبدیل می‌شود.

 

نور را کنترل کنید

 

نور خیابان، تلویزیون یا اتاق کناری می‌تواند خواب راحت را از شما بگیرد. برای تاریک کردن اتاق خود می‌توانید پرده‌ها را بکشید و در اتاق را ببندید. همچنین می‌توانید از ماسک خواب استفاده کنید.

شاید به شرایط خاصی برای خواب عادت دارید و فراهم کردن آن شرایط برایتان مشکل است؛ شاید هم عادت‌هایی دارید که مانع راحت خوابیدن شما می‌شوند. برای آن‌که بدانید چگونه می‌توانید عادت‌های خود را تغییر دهید و در شرایط مناسب‌تری به خواب بروید، خلاصه کتاب ریز عادت ها را از دست ندهید.

 

 ساعت‌ها را بپوشانید

 

تماشای ساعت و کنترل مرتب آن می‌تواند شما را تحت فشار بگذارد. پس بهتر است ساعت‌ها را بپوشانید یا پنهان کنید تا نتوانید مدام آن را چک کنید

 

حجم فایل صوتی:5.00M | مدت زمان فایل صوتی :00:03:37
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی