شمانیوز
شما نیوز

پوکی استخوان

هشدار | پوکی استخوان در کمین این افراد

جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که در سنین بالاتر هم راههایی برای پیشگیری از پوکی استخوان و افزایش تراکم آن وجود دارد، گفت: با افزایش سن برای کاهش مشکلات ناشی از پوکی استخوا ن نباید از مصرف کلسیم، شیر، لبنیات، ورزش و قرارگرفتن در معرض نور خورشید غافل شد.

هشدار | پوکی استخوان در کمین این افراد

به گزارش شمانیوز : وی با بیان این که بسیاری از بانوان در دوران یائسگی و یا بعد ازآن ممکن است دچار بیماری پوکی استخوان شوند افزود: این بیماری بر حسب شدت در بسیاری از موارد می تواند آزار دهنده نیز باشد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به علایم پوکی استخوان ادامه داد: پوکی استخوان در مراحل اولیه هیچ نشانه خاصی ندارد ولی زمانیکه این بیماری شدید می شود علامت ها به سرعت به سراغ بیمار می آید.

 

پوکی استخوان

 

 

 

کمردرد یکی از شایع ترین علامت های بروز پوکی استخوان است که دکتر عباسی به آن اشاره کرد و افزود: این بیماران با کوچکترین ضربه ای که ممکن است برای یک فرد عادی شکستگی بدنبال نداشته باشد، دچارشکستگی و یا مشکلات استخوانی شوند.

جراح و متخصص زنان وزایمان دانشگاه با بیان این که حداکثر توده استخوانی زیر ۳۰ سالگی ایجاد می شود افزود: بیشتر روش های پیشگیری از پوکی استخوان به دوران بلوغ مربوط می شود، زمانیکه می توان حجم استخوانی را به حداکثر رساند.

دکتر عباسی با بیان این که در سنین بالاتر هم راههایی برای پیشگیری و افزایش تراکم استخوانی وجود دارد توضیح داد: در سنین بالاتر به دلیل کاهش تراکم استخوانی نباید، از استفاده کلسیم، شیر، لبنیات، ورزش و قرارگرفتن در معرض نور خورشید غافل شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه به افرادی که در سنین یائسگی قرار دارند اهمیت تغذیه مناسب و ورزش را یادآور شد و افزود: ورزش و انجام حرکت های کششی، خصوصا ورزش هایی که به استخوان ها فشار وارد می کند و باعث استخوان سازی می شود توصیه می شود.

وی تاکید کرد: بی تحرکی یکی از مهمترین علت های اختلال در عملکرد استخوان ها است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی