شمانیوز
شما نیوز

خودرو پژو2008 | امکانات پژو2008

رونمایی از خودرو پژو2008 جدید | امکانات خاص و ویژه این خودرو را ببینید + فیلم

خودروپژو 2008 یکی از خودروهای محصول فرانسه استکه بعد از برجام خط تولیدش در کشور راه افتاد و مورد استقبال قرار گرفت اما پس از خروج آمریکا از برجام خط تولید این خدرو نیز متوقف شد. در ادامه به بررسی امکانات این خودرو می پردازیم.

رونمایی از خودرو پژو2008 جدید  | امکانات خاص و ویژه این خودرو را ببینید + فیلم

خودرو پژو 2008 یکی از خودروهایی است که پس از برجام وارد کشور شد. قرار بود این خودرو جایگزین خودروهای فرسوده شود. پژو ۲۰۰۸ از تابستان ۱۳۹۶ روی خطوط تولید ایران خودرو قرار گرفت و با توجه به توان فنی بالا و بهره‌مندی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی مناسب، با استقبال گسترده مشتریان ایرانی مواجه شد. با این حال پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، تولید نسل اول پژو ۲۰۰۸ در کشور به حالت تعلیق درآمد. اکنون مدل‌های دست دوم و معدود نسخه‌های صفر کیلومتر باقی‌ماننده از پژو 2008 در مدل‌های تولیدی سال 1396 الی 1399 خورشیدی در کشور قابل خریداری هستند. قصد داریم در این مقاله به بررسی این خودرو بپردازیم.

 

بررسی پژو 2008

 

پژو 2008 یک کراس‌اوور کامپکت تک دیفرانسیل شهری می‌باشد که همچون سایر رقبای این رده، توانایی آفرود خاصی ندارد اما بواسطه قامت اندکی بلند‌تر از خودروهای معمول، قادر است قدری ساده‌تر از روی دست‌اندزاهای عادی عبور کند؛ ضمن اینکه استفاده از اِلمان‌های مشابه خودروهای SUV باعث شده تا ظاهر محصول تاحدودی با ابهت‌تر از یک هاچ‌بک ساده به چشم آید. در هر صورت نماینده پژو به عنوان یک خودرو نسبتاً مدرن از مزیت‌هایی نظیر توانایی‌های حرکتی عالی، هندلینگ قابل قبول، ایمنی مطلوب، مصرف سوخت پایین و کیفیت سواری مناسب برخوردار می‌باشد و تمامی این مزایا را با سطح خوبی از کیفیت و ارگونومی ارائه می‌کند. جذاب‌ترین خصلت پژو 2008، پیشرانه قدرتمند و گیربکس هماهنگ با آن است که به شتاب و سرعت بسیار خوب اتومبیل منتهی شده و ترمزهای کارآمد و پایداری مناسب از این قابلیت پشتیبانی میکنند.

همچنین مطالعه گزارشات موسسه تست تصادف اروپا (Euro-NCAP) و روئیت 5 ستاره‌ای که در سال 2013 و با امتیازات مناسب بدست آمده خیالمان از بابت ایمنی ماشین را تا حدود زیادی آسوده نموده است. با این حال مشکلاتی نظیر حساسیت پیشرانه به کیفیت سوخت و عدم پشتیبانی تمام مراکز ایران‌خودرو از این محصول، از جمله نکاتی هستند که باید قبل از خرید 2008 در نظر داشته باشید. ضمن اینکه نماینده پژو در خصوص سطح امکانات جانبی هم به پای بسیاری از رقبایش (بخصوص حریفان چینی حاضر در این رده) نمی‌رسد و از این حیث شرایطی کاملاً معمولی دارد.

مشخصات فنی

 

پژو ۲۰۰۸ مثل مدل‌های ۲۰۶، ۲۰۷، ۳۰۱ روی پلتفرم PF1 تولید شده و از موتور توربوشارژر THP165 استفاده می‌کند. پژو ۵۰۸ و سیتروئن C3 هم از جمله خودروهایی هستند که قدرت خود را از این پیشرانه می‌گیرند.

این موتور ۱.۶ لیتری یکی از بهترین پیشرانه‌های ۴ سیلندر بنزینی است که چند سال پشت سر هم عنوان بهترین موتور را از آن خود کرده و می‌تواند ۱۶۳ اسب بخار نیرو تولید کند و ۲۴۰ نیوتن.متر هم گشتاور دارد.

معمولا مصرف سوخت خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور بیشتر از خودروهای هاچبک و سدان است، با این حال هزینه بنزین پژو ۲۰۰۸ خیلی زیاد نیست و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

هر چند پژو ۲۰۰۸ مصرف سوخت پایینی دارد اما موتور این خودرو به کیفیت بنزین حساس است و اگر بنزین بی‌کیفیت به خوردش دهید، کارایی‌ آن کاهش پیدا می‌کند.

شتاب ۸.۲ ثانیه‌ای و سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت پژو ۲۰۰۸، رانندگی اسپرت و هیجان‌انگیزی را برای راننده فراهم می‌کند و به همین دلیل و برای پایداری بیشتر در جاده‌ها و خیابان‌ها، سیستم تعلیق سفت‌تر شده و نمی‌توان انتظار رانندگی آفرود از این کراس‌اوور داشت.

 

داخل پژو 2008

 

فضای کلی کابین پژو 2008 شرایط ویژه‌ای دارد. از یک طرف بدلیل طراحی ساختارشکن و چیدمان متفاوت قطعات ممکن است نتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و از طرف دیگر احتمال دارد که بواسطه همین فرم خلاقانه و ارگونومیک، عاشقش شوید. در واقع اینجا همه چیز به سلیقه شخصی شما بازخواهد گشت. محل قرارگیری ادوات به شکلی مدرن و خاص صورت گرفته که پژو نامش را i-Cockpit گذاشته است. در این سبک طراحی، فرانسوی‌ها از یک غربیلک کوچک، نشانگرهای پشت‌آمپر بالاتر از فرمان و کنسول دوطبقه مرکزی استفاده نموده‌اند که هرچند این مجموعه در ابتدا مقداری عجیب به نظر می‌رسد اما حس مدرنیته جالبی به انسان منتقل می‌کند. از نظر ارگونومی هم شرایط مطلوب است و اکثر افراد از میزان دید و تسلط در پشت فرمان 2008، ابراز رضایت داشته‌اند.

راستی ترمزدستی ماشین نیز فرمی متفاوت و به اصطلاح خلبانی‌ دارد که در نوع خودش جالب توجه است. البته اهرم دنده می‌توانست زیباتر از اینها طراحی شود و فرم خمیده میانی داشبورد هم با سلیقه همگان جور در نمی‌آید؛ همچنین کمبود برخی امکانات نظیر سانروف و روکش‌های چرمی باعث شده‌اند فضای کلی کابین مقداری اقتصادی به چشم آید. با این حال اگر مزایا و معایب اتاق 2008 را کنار هم بگذاریم، کفه ترازو به شدت به سمت مزیت‌ها سنگینی خواهد نمود و از این رو باید نمره قبولی را به این طرح ارزانی داریم. از لحاظ کیفیت هم با اینکه نکته شگفت‌انگیز خاصی وجود ندارد اما وضعیت کلی راضی‌کننده است و متریال مورد استفاده در مقایسه با رقبای این رده از شرایط قابل قبولی برخوردارند؛ ضمناً ارتفاع مناسب سقف و مدیریت مطلوب فضا به کمک آمده تا 4 بزرگسال و یک کودک داخل پژو 2008 جای کافی را در اختیار داشته باشند. البته برای بهبود جای پای سرنشینان عقب مقداری از حجم صندوق فدا شده است اما با این حال هنوز هم می‌شود محفظه 410 لیتری صندوق را مناسب و کاربردی توصیف نمود، بخصوص که با خواباندن صندلی‌های عقب این محفظه بهبود چشمگیری را تجربه می‌کند.

پژو2008
طراحی پژو 2008

 

ممکن است پژو 2008 از دید بسیاری افراد زیباترین انتخاب این رده قیمتی نباشد چراکه رینگ‌های نسبتاً کوچک و برخی نکات دیگر باعث شده‌اند که این محصول در بعضی زوایا اندکی ناموزون به نظر برسد؛ اما با این حال نکات مثبت پرشماری وجود دارند که به جذابیت‌های ظاهری 2008 افزوده‌اند. مثلاً چراغ‌های وحشی، جلوپنجره خوش استایل و بالچه انتهایی از جمله این موارد هستند. خطوط هوشمندانه بکار رفته روی بدنه و اِلمان‌های آفرودی نظیر روف‌رک‌ها و فلاپ‌های پیرامونی نیز چهره ماشین را با مد روز هماهنگ نموده‌اند و کیفیت ساخت بالا و مونتاژ قابل قبول قطعات در بهبود ظاهر خودرو تاثیرگذار بوده‌اند. حتی برخی از ناهماهنگی‌های موجود هم دلایل موجهی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود. مثلاً درست است که شیشه‌های بلند کناری، زیبایی‌ نیم‌رخ ماشین را اندکی خدشه‌دار نموده‌اند اما پشت فرمان متوجه می‌شوید که همین نکته چه تاثیر خوبی روی دید پیرامونی داشته است؛

پژو2008

یا در مثالی دیگر ترکیب درب صندوق بلند و سپر کوتاه عقب، در ابتدا مقداری نازیبا به نظر می‌رسد ولی در هنگام بارگیری به مزیت این مجموعه پی خواهید برد. حتی رینگ‌های کوچک و لاستیک‌های نسبتاً فاق‌بلند ماشین هم به کیفیت سواری بهتر در قیاس با امثال تیوولی (که از لاستیک‌های فاق‌کوتاه زیباتر بهره می‌برد) منتهی شده است. پس در مجموع می‌توان گفت که پژو 2008 با اینکه ضعف‌های کوچکی در بحث هارمونی طراحی دارد اما به خوبی توانسته زیبایی را با کارآیی تلفیق نماید و خودرویی به روز و در عین حال کارآمد را روانه بازار کند.

 

قیمت پژو 2008

 

از 1396 تا 1399
بازه قیمت:
از1,270,000,000تا1,650,000,000تومان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied