شمانیوز
شما نیوز

باقلوا | باقلوابا ارده

طرز تهیه باقلوا با ارده و شیره انگور (بدون شکر) ترد و خوش طعم

طرز تهیه باقلوا خوشمزه عالی بینظیر و فوق العاده این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه باقلوا با ارده و شیره انگور (بدون شکر) ترد و خوش طعم

باقلوا یکی از شیرینی سنتی بسیار خوشمزه و عالی است که در طعم ها و مزه های مختلف این باقلوا تهیه می شود و این بار قرار است بدون استفاده از شکر و با ارده و شیره انگور تهیه می شود که طعم و مزه خوبی دارد و می توانید در انتها کمی پودر قند بپاشید سرو کنید. برای تهیه این باقلوا از خمیر یوفکا یا خمیر مخصوص باقلوا استانبولی که در لوازم قنادی ها موجوده می توانید استفاده کنید.

 

باقلوا

 

مواد لازم

ماکارونی ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
کنسرو ذرت شیرین ۱ عدد
کنسرو لوبیا چیتی یا لوبیا چیتی پخته ۱ لیوانت
فلفل دلمه ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا، چیلی و زردچوبه به مقدار لازم
روغن زیتون یا مایع و آبلیمو و گشنیز خرد شده به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید بعد کره رو داخل تابه و روی شعله کم قرار بدید تا خوب ذوب بشه شعله رو خاموش کنید. روش کف می بندد اون کف را با قاشق جدا کنید بریزید دور، ته تابه هم دوغ آب کره جمع می شود اونم لازم ندارید و باید دور ریخته شود. کره ذوب شده رو به آرومی از صافی رد کنید تا یه مایع شفاف بدست بیاید. گردو ها را نیز خرد کنید به طوری که خیلی له و پودری نشود.

 

مرحله دوم: آماده سازی ورق باقلوا

کف سینی کاغذ بندازید و کنار بگذارید. داخل ظرف گودی ارده و شیره و کره ذوب شده رو با هم خوب مخلوط کنید تا مایع روانی حاصل شود. باید سریع کارا رو انجام دهید که مایع شما نبنده و ورقه ها خشک نشوند حالا سه تا از ورقه های باقلوا را جدا کنید و روی بقیه ورقه ها رو با یه نایلون و دستمال مرطوب بپوشونید و کنار قرار دهید تا لایه های بعدی را آماده می کنید خشک نشود.

مرحله سوم: چیدن لایه ها

یک عدد از ورقه ها رو روی سطح کارتون پهن کنید مایه ی ای که درست کردید را هر بار هم بزنید ته نشین می شود. و بعد مقداری روی ورقه ها بریزید و با براش با همان فرچه آشپزی پخش کنید حالا ورقه دوم روش پهن کنید و دوباره از مایع روی ورق دوم هم پخش کنید و با ورق سوم هم همین کار رو ادامه دهید روش گردو خرد شده و اگه دوست داشتید دارچین یا پودر هل بپاشید.

 

مرحله چهارم: پخت باقلوا ارده

دو طرف ورقه ها را بیارید به سمت داخل تا بزنید که حین برش زدن و پخت موادتون از اطراف بیرون نریزد حالا از بالا ورقه ها رو رول یا تا کنید و با یه چاقوی تیز به شکل دلخواه برش بزنید داخل سینی که کاغذ انداختید کنار هم بچینید روش روغن مایع بمالید داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۲ دقیقه بپزید و بعد از خنک شدن کامل با پودر قند و پودر پسته تزیین کنید و بایه چای لاهیجان 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied