شمانیوز
شما نیوز

غذا | بادمجان ناردونی شمالی

خوشمزه ترین غذایی که تا به حال درست نکردی | طرز تهیه بادمجان ناردونی شمالی

اگر شماهم به دنبال غذای متنوع و خشومزه برای وعده های غذاییتان هستید حتما بادمجان ناردونی شمالی را درست کنید.

خوشمزه ترین غذایی که تا به حال درست نکردی | طرز تهیه بادمجان ناردونی شمالی

بادمجان ناردونی یک غذای اصیل شمالی است. طبع این غذای خومزه ترش و ملس است. این غذا به عنوان غذای مجلسی هم سرو میشود. این غذا را میتوان هم با نان هم با برنج سرو کرد. برای طرز تهیه این غذای خشومزه همراه ما باشید. 

 

مواد لازم برای تهیه بادمجان ناردونی شمالی

بادمجان ۲ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
رب انار ترش یا ملس ۲ ق غذا خوری
رب آلو جنگلی ۱ ق چای خوری
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
انار دان شده به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

بادمجان ناردونی شمالی

طرز تهیه بادمجان ناردونی شمالی

پیاز ها را بشورید و پوست کنید. سپس روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. گوجه فرنگی را بشورید و داخل میکسر یا غذا ساز بریزید تا به صورت پوره شود. انار را بشورید و آن ها را به مقدار نیاز دان کنید. سیر را بشورید و پوست بگیرید و پوره کنید. مواد را کنار بگذارید. بادمجان ها را بشورید و پوست بگیرید. سپس داخل آبکش قرار دهید و روی آن ها نمک بریزید به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد این زمان بادمجان ها را بشورید تا نمک اضافه آن خارج شود و روی دستمال تمیز بگذارید تا آب آن کشیده شود.

داخل تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا گرم شود. سپس ۱ عدد از پیاز های نگینی خرد شده را داخل تابه اضافه کنید تا آن ها سبک شوند و از خامی خارج شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه که شامل نمک . زردچوبه و فلفل سیاه می باشد به گوشت بزنید و آن ها را تفت دهید. بعد از مقداری تفت دادن رب را اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم رنگ باز کند. سپس پوره گوجه از قبل آماده شده را به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا باهم ترکیب شوند و مزه مواد به خرد هم بروند.

 

بادمجان ها را در تابه مناسب با مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید. بعد از کمی سرخ شدن زیر شعله را خاموش کنید. در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس پیاز های از قبل خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا سبک و طلایی شوند. رب گوجه و رب انار و رب آلو رو اضافه کنید و تفت بدید و مقداری آب بریزید ،دانه های انار را اضافه کنید. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید و کنار بگذارید تا مرحله بعد از سس استفاده شود.

بادمجان ها را با استفاده چاقو از وسط برش دهید و داخل بادمجان ها را با مواد گوشتی و سس از قبل آماده شده پر کنید. سپس بادمجان های شکم پر را داخل قابلمه سس رب انار و رب آلو جنگلی قرار دهید و روی بادمجان ها، دانه های انار بریزید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت با شعله ملایم بپزید و جا افتاده شود. بعد از این مدت بادمجان ناردونی آماده است. می توانید با برنج و نان سرو کنید. نوش جان.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی