شمانیوز
شما نیوز

قطاب | قطاب عربی

طرز درست کردن قطاب عربی خوشمزه بی نظیر

طرز درست کردن قطاب عربی خوشمزه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز درست کردن قطاب عربی خوشمزه بی نظیر

به گزارش شمانیوز : قطاب عربی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه عربی می باشد که شما می توانید این شیرینی راحت و خوشمزه را در خانه تهیه کنید. قطاب عربی با قطاب خودمان کمی متفاوت است و شما باید یک بار خمیر را بپزید و بعد سرخ کنید و به دلخواه می توانید مواد میانی قطاب را کم و زیاد کنید و یا با مواد دلخواه خود آن را تغییر دهید. اما قطاب عربی پیشنهاد خوشمزه برای کسایی می باشد که دوست دارند یک شیرینی خوشمزه و ساده و شیک برای مهمانی ها و یا حتی نوروز تهیه کنند. 

 

 

قطاب عربی

مواد لازم برای تهیه قطاب عربی

آرد ۱ پیمانه
آب گرم شیر ۱ پیمانه
جوش شیرین ۱ ق غذا خوری
شکر ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای شربت و مواد میانی قطاب عربی

شکر ۱ ق غذا خوری
دارچین ۱ ق چای خوری
گردو آسیاب شده ۳ ق غذا خوری
آب ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
گلاب ۲ ق غذا خوری
هل ۲ عدد
زعفران زعفران به مقدار لاز

مرحله اول: تهیه شربت و مواد میانی

ابتدا باید آب و ۱ پیمانه شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و بدون این که مواد را هم بزنید بگذارید تا شکر حل شود و بعد دانه یا پودر هل و کمی زعفران سابیده شده و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا شربت غلیظ شود و بهتر هرچندگاهی با یک فرچه دور قابلمه را تمیز کنید تا شکرک نزند. برای تهیه مواد میانی باید شکر و گردو آسیاب شده و دارچین را مخلوط کنید و هم بزنید.

 

مرحله دوم: تهیه مواد

برای تهیه مواد قطاب باید آرد را داخل یک کاسه بریزید و جوش شیرین و شکر و آب را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یک مایه نسبتا نه خیلی شل نه سفت بدست بیاید، همانند غلظت مایه پنکیک باشد.

 

مرحله سوم: پخت قطاب عربی

در ادامه باید داخل یک تابه را کمی چرب کنید و با کمک ملاقه و به صورت گرد داخل تابه بریزید همانند پنکیک صبر کنید تا یک طرف حباب بزند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد همه خمیر ها را داخل یک دستمال قرار دهید تا نشود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی