شمانیوز
شما نیوز

مدفوع کردن زنبور عسل

مدفوع کردن زنبور عسل را ببینید + فیلم

مدفوع کردن زنبور عسل را ببینید.

مدفوع کردن زنبور عسل را ببینید + فیلم

به گزارش شمانیوز، مدفوع کردن زنبور عسل را تا کنون دیده اید. مدفوع کردن زنبور عسل ممکن است طولانی باشد. مدفوع کردن زنبور عسل را برخی همان مرحله تولید عسل می دانند. مدفوع کردن زنبور عسل را در بیرون کندو به ندرت می توان دید. مدفوع کردن زنبور عسل را در ادامه ببینید.

مدفوع کردن زنبور عسل را ببینید

یک بار برای همیشه: عسل نه مدفوع است نه استفراغ زنبور!

برخی افراد اصرار دارند که عسل حاصل مدفوع یا استفراغ زنبور عسل است، اما در حقیقت چیز دیگری است...

شاید شما هم این را شنیده باشید که عسل حاصل مدفوع زنبور عسل است. برخی به شوخی این مساله را بیان می‌کنند، اما برخی به واقع متقاعد شده اند که چنین چیزی درست است!

به گزارش عصر ایران، این افسانه محبوب با یک افسانه دیگر همراهی می‌شود که عسل حاصل استفراغ زنبور است. این شاید به واقعیت نزدیک‌تر باشد، اما باز هم درست نیست.

معده جداگانه برای شهد

شهد جمع آوری شده از گل‌ها در اندامی به نام "معده عسل" (Honey stomach) ذخیره می‌شود. معده عسل در واقع بخشی از مری زنبور عسل است. اما معده عسل که به نام کیسه عسل نیز شناخته می‌شود، یک اندام تخصصی است که برای انبساط و ذخیره شهد تا زمانی که بتوان آن را به کندو باز گرداند، طراحی شده است.

زمانی که زنبور شهد جمع کن به کندو باز می‌گردد، محتویات معده عسل خود را بالا آورده و از طریق فرایند تروفالاکسی آن را به زنبور عسل حاضر در کندو منتقل می‌کند. زنبور کندو با افزودن آنزیم‌هایی برای تغییر قندها، پردازش شهد به عسل را آغاز می‌کند. ترکیب تولید شده در حفره ساخته شده از موم ذخیره می‌شود تا به عسل تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی