شمانیوز
شما نیوز

دمنوش خواب آور | دمنوش به لیمو

درمان فوری بی خوابی با دمنوش فوق العاده | دمنوش به لیمو را حتما امتحان کنید

اگر شماهم دچار بی خوابی های شبانه هستید و کلافه شده اید حتما از دمنوش به لیمو استفاده کنید و تاثیر شگفت ان را ببینید.

درمان فوری بی خوابی با دمنوش فوق العاده | دمنوش به لیمو را حتما امتحان کنید

به گزارش شمانیوز دمنوش به لیمو یکی از انواع دمنوش های گیاهی است. دمنوش به لیمو خواص درمانی زیادی دارد. یکی از خواص درمانی دمنوش به لیمو درمان بی خوابی است. در ادامه با خواص این دمنوش برای خواب بیشتر آشنا می شوید. 

 

دمنوش به لیمو


دمنوش به لیمو به کاهش فشار عصبی، استرس و اضطراب کمک می کند و این بدین معناست که نوشیدن یک فنجان از به لیمو قبل خواب، می تواند راه خوبی برای سد کردن افکار مزاحم باشد.
همان طور که از اسمش پیداست، این دمنوش عطر و طعم مرکباتی دارد. این دمنوش اغلب با ترکیب نعناع تهیه می شود که آن را به یک نوشیدنی نشاط آور تبدیل می کند که مجاری تنفسی را پاکسازی می کند و در نتیجه به خواب بهتر کمک می کند.  

تحقیقات محدودی نشان می‌دهند که دمنوش به لیمو می تواند برای کسانی که مشکلات خواب مانند بی خوابی دارند، مفید باشد. یک مطالعه روی 100 فرد مبتلا به بی خوابی نشان داد که مصرف 10 میلی‌لیتر دمنوش به لیمو  قبل از خواب به طور قابل توجهی توانایی آن‌ها را برای به خواب رفتن، کیفیت خواب و خواب آلودگی در طول روز را بهبود بخشیده. این دمنوش مانند یک آرام بخش برای بدن عمل می‌کند.

 

طرز تهیه دمنوش به لیمو

یک قاشق غذاخوری به لیمو را همراه آب جوش در قوری بریزید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت بسیار کم قرار دهید تا دمنوش شما آماده شود. بهترین نکته برای استفاده از آب جوش این است که برای دمنوش‌ها از آب گرم با حرارت 80 درجه سانتی‌گراد استفاده کنید. برای بدست آوردن این دما 5 دقیقه پس از خاموش کردن حرارت آب جوش آن را روی به لیمو بریزید. این کار دمنوش شما را شفاف تر می‌کند. و همچنین دمای مناسب را برای عصاره گیری به گیاه به لیمو می‌دهد و تمام املاح آب جوشیده شده به کف کتری و یا سماور ته نشین می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی