شمانیوز
شما نیوز

خودرو | معرفی خودرو جک S5

رونمایی از خودروجک S5 | امکانات باورنکردنی جک S5 را ببینید

​خودرو جک S5​ یکی از انواع خوروهای چینی است که در داخل ایران توسط شرکت کرمان موتور وارد شده است ، در ادامه به امکانات این خودرو پرداخته ایم.

رونمایی از خودروجک S5 | امکانات باورنکردنی جک S5 را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودرو جک S5 یکی از خودروهای چینی است.  خودرو جک S5 توسط کرمان موتور در ایران معرفی شد. خودرو جک S5 به عنوان یک کراس‌اوور خوش‌نام در بازار مطرح شده است. در ادامه بررسی و معرفی خودرو جک S5 می پردازیم.

 

بررسی جک S5

جک S5 یک کراس‌اوور سایز متوسط تک دیفرانسیل است که برای سفرهای آفرودی ساخته نشده، اما بواسطه ارتفاع مناسب از سطح زمین و طراحی ساده و منطقی خود قادر است ابهتی نزدیک به یک شاسی‌بلند واقعی را داشته باشد. از نظر خصوصیات فنی هم با بهره مندی از یک پیشرانه قدرتمند 2 لیتری مجهز به توربو، شتاب خوبی (بخصوص در نسخه دنده‌ای) به شما ارائه میکند و حتی در سربالایی‌ها و سرعت‌های بالاتر رفتار چالاک و مناسبی از خود نشان میدهد. البته در نمونه اتوماتیک شتاب مقداری افت کرده اما حتی در آن مدل هم میتوانیم به نسبت قیمت و رقبا از توانایی‌های حرکتی ماشین ابراز رضایت کنیم. تنها مشکل این است که در هنگام داغ شدن گیربکس اتوماتیک، دنده‌ها اندکی زودتر از زمان مورد انتظار سبک میشوند و این قضیه در سربالایی‌های جاده‌ای تا حدودی لذت رانندگی را خدشه‌دار می‌نماید؛ هرچند با این حال گشتاور بسیار خوب موتور تا حدودی این نقطه ضعف را جبران نموده است. از نظر پایداری و فرمان پذیری هم باید گفت جک S5 در قیاس با رقبای خودش عملکرد مطلوبی از خود نشان میدهد و به این سادگی‌ها اسیر حرکات الاکلنگی یا کم‌فرمانی نمیشود، هرچند نمیتوانیم از یه کراس‌اوور دیفرانسیل جلو آن هم در رنج قیمتی، انتظار معجزه داشته باشیم و باید سطح توقع خود را با سگمنت و قیمت محصول هماهنگ نماییم. ترمزهای ماشین هم رفتار معقول و منطقی دارند و از پس جمع و جور کردن اتومبیل برمی‌آیند. از سایر نکات مثبت ماشین میتوان به مواردی نظیر دید به اطراف مناسب، فضای خوب کابین و آپشن‌های قابل قبول (در نسخه اتومات) اشاره نمود.لبته در این بین نکات منفی از قبیل: مصرف سوخت بالا بخصوص در شهر، دردسرهای نگهداری از پیشرانه‌های توربو و گیربکس‌های دوکلاچه و محدودیت آپشن در نسخه دنده‌ای ممکن است شما را تا حدی ناامید کنند. بخصوص که حتی مدل اتوماتیک هم از گزینه کروزکنترل بهره‌ای نبرده است.

البته همان‌طور که اشاره شد، جدیداً کرمان موتور نسخه فیس‌لیفت این محصول را جایگزین مدل قبلی کرده که هرچند از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نمونه اولیه ندارد اما از لحاظ مصرف سوخت و چند آپشن تکمیلی (از جمله همین کروز کنترل) پیشرفت داشته است.

داخل جک S5

در داخل کابین S5 با فضایی جادار و زیبا روبرو هستیم که بواسطه طراحی خلاقانه دریچه‌های تهویه، نشانگرهای اسپرت پشت‌آمپر و ارگونومی مطلوب ادوات، حس خوبی به سرنشینان منتقل میکند. جای پا و سر هم برای تمامی سرنشینان مناسب در نظر گرفته شده و با توجه به محفظه صندوق نسبتاً جادار S5 میتوانیم از این ماشین به عنوان خودرویی مناسب برای خانواده یاد کنیم. تنها مشکل در همان بحث همیشگی و تکراری کیفیت نه چندان عالی متریال مورد استفاده خلاصه میشود که البته با در نظر گرفتن رقبای قیمتی در این مورد هم نمیشود خیلی به S5 خرده گرفت.

کابین نسخه اتوماتیک نیز از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل دنده‌ای ندارد و تنها در موارد جزئی نظیر نورپردازی متفاوت پشت آمپر، نمایشگر بزرگ‌تر و آپشن‌های اضافه مثل ترمز پارک برقی، از نمونه دنده‌ای تمیز داده میشود.

البته در نسخه فیس لیفت شاهد رنگ‌بندی متفاوت تریم داخلی و اضافه شدن کلیدهای کروزکنترل هم هستیم.

خودرو جک S5

طراحی جک S5

جک S5 در ابتدای حضور در بازار کشورمان جز کراس‌اوورهای خوش قیافه و با پرستیژ رده قیمتی خودش محسوب میشد و با توجه به طراحی شیک و صدالبته نبود رقبای قدر، موفق شده بود نظرات بسیاری را به خود جلب نمیاد. از ویژگی‌های مثبت ظاهر S5 میتوان به نکاتی مثل تناسب اندام و هماهنگی میان خطوط طراحی اشاره کرد. در واقع برای ساخت این محصول از یک فرم ساده و شیک استفاده شده که شاید شما را شگفت زده نکند اما به سختی میتوانید از آن ایرادی بگیرید. همچنین بدلیل ارتفاع مناسب از سطح زمین، ظاهر ماشین به کراس‌اوورهای واقعی دو دیفرانسیل نزدیک شده و ابهتی مشابه آنها را به بیننده القا میکند.

​​خودرو جک S5​​
مشخصات فنی جک s5

هر دو نسخه اتومات و دستی جک s5 دارای یک نوع موتور هستند و فقط میزان تولید قدرت در این دو نسخه متفاوت است. اکنون در جک s5 تنها موتوری که وظیفه آن تولید قدرت است موتور 2000 سی سی که مجهز به توربو شارژ است، می باشد که این نوع موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 می باشد.

اما از نظر جعبه دنده این ماشین دارای دو نسخه اتومات و دنده ای می باشد که هر دو نسخه از نوع 6 سرعته هستند. در ساخت جعبه دنده اتوماتیک از فناوری دو کلاچه استفاده می شود که این فناوری سرعت تعویض دنده را افزایش می دهد و این فناوری در مصرف سوخت مصرف مناسب تری در مقایسه با سایر جعبه دنده های اتوماتیک دارد.

 
معرفی آپشن های رفاهی کابین

آپشن هایی که در کابین جک s5 قرار دارد یکی از نقاط قوت این ماشین به حساب می آید. آپشن هایی که در جک s5 اتوماتیک قرار دارد بیشتر از نسخه دنده ای این خودرو و این آپشن ها باعث میشوند نسخه اتوماتیک جذابیت بیشتری نسبت به نسخه دنده ای این خودرو داشته باشد. برای وارد شدن به کابین این خودرو میتوانید فقط با فشردن دکمه ای که روی درب ماشین قرار دارد درب ماشین را باز کنید و به کابین وارد شوید.

جک s5 از سیستم ورود بدون استفاده از کلید و استارت دکمه ای استفاده می کنند. میزان سوختی که در باک 55 لیتری موجود می باشد را، نمایشگر دیجیتالی روی کیلومتر نشان می دهد و این به قسمت کیلومتر شمار زیبایی بسیاری را می دهد. یکی از آپشن های روز جهان که در ماشین هایی که قیمت آن ها نسبتا بالا می باشد قرار دارد آپشن ترمز پارک برقی است که در این ماشین قرار دارد که این خودرو قیمت نسبتا مناسبی را دارا می باشد. اما این آپشن در نسخه ی اتوماتیک قرار دارد.

 
قیمت جک S5

از 1394 تا 1402

بازه قیمت:

از749,000,000تا1,279,000,000تومان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ماشین خوبیه من دارمش راضی هستم ازش

  • ناشناس

    سال ۹۶ جک اس ۵ هشتادو دو میلیون بود .

  • ناشناس

    امور مشتریان کرمان موتور بدرستی جوابگو نیستند

  • ناشناس

    ماشین خوبیه ولی متأسفانه طراحیش دیگه خیلی قدیمی شده،

  • ناشناس

    جک باید ۴۰۰ میلیوت برسه

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    اگررنگ متریال داخلی راازمشکی خارج کنند و متنوع کنند بهتر است رنگهای غیراز مشکی با عث روشن شدن داخل کابین میشه

  • ناشناس

    کیفیت رنگ و بدنه پایین

  • ناشناس

    من 2000توربوش رو دارم عالیه یکی از همکارانم 1500جدید خریداری کرده میگه وقتی ظرفیت کابین تکمیل میشه تو سربالایی ها ماشین لگ میزنه و زور زیادی میزنه اما نسخه 2000اصلا این مشکل رو نداره بعدم مشکلی ک تو جک s5 هست فقط باک بنزین گوچکیش هست ک‌ تو مسافرت‌ها باید هر پمپ بنزین می‌رسی بزنین بزنی و یکی از مشکلات دیگه ای ک داره مصرف سوخت بالایی داره

  • ناشناس

    نسبت به قیمت سایر خودروها و سانتافه قیمت خوبی داره امکاناتش هم خوبه فقط خیلی شهرها نمایندگی نداره شهر مرند اذربایجانشرقی

تبلیغات متنی