شمانیوز
شما نیوز

سوپ استانبولی | سوپ مخصوص سرماخوردگی

برای دوران سرماخوردگی یک سوپ معجزه آسا بپز |طرز تهیه سوپ استانبولی مخصوص سرماخوردگی

در دوران سرماخوردگی باید تغذیه مقوی‌تر باشد سوپ استانبولی یک نوع سوپ مخصوص دوران سرماخوردگی است به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.

برای دوران سرماخوردگی یک سوپ معجزه آسا بپز |طرز تهیه سوپ استانبولی مخصوص سرماخوردگی

به گزارش شمانیوز:  در دوران سرماخوردگی تغذیه‌ها باید بهتر و مقوی‌تر باشد. سوپ‌ها یکی از انواع غذاهایی هستند که در دوران سرماخوردگی باید مصرف بشوند. سوپ‌ها انواع مختلفی دارند. سوپ استانبولی یک نوع سوپ سرماخوردگی است که بسیار مفید است برای این دوران. سوپ استانبولی به دلیل موادی که دارد در دوران سرماخوردگی بسیار مقوی است برای طرز تهیه این سوپ استانبولی همراه ما باشید. 

 

مواد لازم

چهار تا شش عدد سیب زمینی

سه عدد هویج بزرگ

۱/۲ فنجان پیاز خرد شده

یک چهارم سینه مرغ بدون چربی

دو لیوان شیر

سه قاشق غذاخوری آرد سفید

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

پنیر چدار به میزان دلخواه

نمک، فلفل و ادویه به میزان دلخواه

سبزی معطر برای تزئین سوپ

 

طرز تهیه

طرز تهیه سوپ استانبولی برای سرماخوردگی به این صورت است که ابتدا باید سیب‌زمینی‌ها را به خوبی شسته و اجازه دهید با پوست همراه با آب بپزند. سینه مرغ را نیز بخار پز کنید. پیازها را با در یک تابه روی حرارت با روغن‌ زیتون تفت دهید و در ظرفی دیگر آرد را با شیر مخلوط‌ کرده و به‌آرامی هم بزنید تا ذرات آرد داخل شیر گلوله نشود، پس از اینکه مخلوط آرد و شیر یکدست و یکنواخت شد به آن پنیر چدار را نیز اضافه کرده و مخلوط کنید. به این ترکیب به دست آمده کمی آب اضافه کنید. هویج‌ را به صورت خام رنده کنید و سینه مرغ آب‌پز شده را نیز ریش ریش کنید و هویج رنده شده، نمک، فلفل و مرغ را نیز به مواد اضافه کنید. سیب زمینی‌ها را پس از نیم‌پز شدن با پوست به سایر مواد اضافه کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشند و قوام بیایند. سوپ شما آماده است و می‌توانید آن را با سبزی‌های معطر تزئین کرده و سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied