شمانیوز
شما نیوز

لوبیا پلوی مجلسی

راز خوشمزه شدن یک لوبیا پلوی مجلسی | با این روش یک کدبانوی تمام عیار شو

پلو های ایرانی بشدت محبوب و متنوع هستند به طوری که در هر شهری پلو مخصوص خودش را دارد اما یکی از پلو های که بسیار خوشمزه است و در همه شهر ها تهیه می شود لوبیا پلو است که قبلا در آموزش ها به شما آموزش دادیم اما این بار قرار است به صورت زرد یا زعفران و زردچوبه بدون استفاده از رب یا پوره گوجه فرنگی آن را به شما یاد دهیم.

راز خوشمزه شدن یک لوبیا پلوی مجلسی  | با این روش یک کدبانوی تمام عیار شو

به گزارش شمانیوز؛ رای مواد میانی می توانید از مرغ ریش شده یا یا تکه ای و یا از گوشت چرخ کرده یا خورشتی استفاده کنید که کاملا دلخواه است. 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
لوبیا سبز ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد بزرگ
زعفران به مقدار لازم
برنج ۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا پلو بدون رب

مرحله اول: تفت دادن

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. لوبیا سبز را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید و بخارپز یا تفت دهید برای این کار می توانید لوبیا را با کمی روغن تفت دهید و یا داخل یک سبد قرار دهید و روی قابلمه قرار دهید و کمی آب داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را بسته و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بخارپز شود.

 

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید پیاز ار پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید و زمانی که سبک شد روغن و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه مواد حسابی تفت دهید تا گوشت سرخ شود و بعد لوبیا را نیز اضافه کنید و بعد ادویه ها را بیفزاید و تفت داده تا عطر ادویه ها بلند شود.

 

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه برای خوشرنگ شدن مواد از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و کمی تفت دهید از روی حرارت بردارید. برنج را روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا نرم شود و کف روی برنج را بگیرید برای خوشرنگ شدن دانه های برنج کمی زردچوبه به برنج اضافه کنید و هم بزنید تا خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه لوبیا پلو بدون رب

در ادامه برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و نیمی از برنج را بریزید و بعد از مواد گوشتی همین طور ادامه دهید تا قابلمه پر شود سپس لوبیا پلو زعفرانی را دم بگذارید و به همراه سالاد دلخواه میل کنید. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی