شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیز کردن فرش

راهکارهای ویژه برای تمیز کردن فرش | با این ترفند ها فرشت رو مثل روز اول براق کن

راهکارهای ویژه برای تمیز کردن فرش | با این ترفند ها فرشت رو مثل روز اول براق کن

اگر شماهم به دنبال راهکار راه حلی برای تمیز کردن و براق نمودن فرش خانه تان هستید حتما با ما همراه باشید.

به گزارش شمانیوز : تمیز کردن فرش یک دغدغه برای خانم های خانه دار است. برای تمیز و براق کردن فرش راه ها  روش های زیادی دارد. شما میتوانید با یک روش اصولی تمیز کردن فرش ، فرش خانه اتان را مثل روز اول براق کنید.  

 

جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید:

در یک کاسه یا سطل کوچک، مخلوطی با نسبت یک به یک از جوش شیرین و نمک تهیه کنید. می‌توانید از هر نوع نمکی برای درست کردن این ترکیب استفاده کنید. سپس یک بطری اسپری را با آب سرد پر کنید.

 

فرش را با ترکیب تهیه شده خیس کنید:

 

مخلوط تهیه شده از جوش شیرین و نمک را به صورت سخاوتمندان روی فرش بپاشید. پس از پخش کردن این ترکیب خشک، فرش را با بطری اسپری پر از آب معمولی خیس کنید. بعد از اتمام این مرحله فرش باید خیلی مرطوب باشد اما خیس نباشد. از یک برس اسکراب استفاده کنید تا جوش شیرین به صورت عمیقی وارد الیاف فرش شود. برس را ابتدا در یک جهت و سپس با زاویه ۹۰ درجه روی الیاف بکشید.

 

پودر صابون، بهترین محلول برای براق کردن فرش

پودر صابون یا صابون رنده و ترکیب شده با آب بهترین محلول برای براق کردن فرش است. برای تمیز کردن فرش با این ترکیب، مقداری صابون را در ظرفی رنده کرده و با آب ولرم ترکیب کنید تا کف کند. بعد از اینکه فرش را جارو کردید؛ کف حاصله را با استفاده از یک برس روی فرش بمالید و بعد از چند دقیقه روی فرش را با دستمال مرطوب شده با آب، آبکشی خشک کنید. باید اجازه دهید فرش کاملا خشک شود و سپس روی آن راه بروید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی