شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودرو تیگو ۷ پرو مکس | امکانات خودرو تیگو ۷ پرو مکس

رونمایی از خودرو تیگو ۷ پرو مکس | امکانات باورنکردنی این تیگو ۷ پرو مکس را ببینید

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس محصول جدید مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ است. خودرو تیگو ۷ پرو مکسمی‌تواند قابلیت‌های بیشتری پیش روی مشتریان این دست از کراس اوورها قرار دهد. در مقاله زیر قصد معرفی و بررسی بیشتر این خودرو را داریم.

رونمایی از خودرو تیگو ۷ پرو مکس | امکانات باورنکردنی این تیگو ۷ پرو مکس را ببینید

به گزارش شمانیوز: خودرو تیگو 7 پرو مکس عضو جدید از خانواده تیگوی فونیکس است. خودرو تیگو ۷ پرو مکس برا ساس پلتفرم T1X تولید و در سال ۲۰۲۳ میلادی توسط کمپانی چینی چری به بازار های جهانی معرفی شده است.  در ادامه به بررسی این خودرو میپردازیم. 

طراحی فونیکس تیگو 7 پرو مکس

تیگو 7 پرو مکس، هرچند تغییرات ظاهری قابل توجهی نسبت به تیگو 7 پرو نداشته است ولی استفاده از جلوپنجره جدید و تغییر طراحی چراغ‌های مه‌شکن جلو و همچنین چراغ عقب (که حالا بصورت یکپارچه روی صندوق عقب، گسترده شده) باعث شده که این محصول را یک فیس‌لیفت معمولی بدانیم.

تیگو ۷ پرو مکس

 

داخل تیگو ۷ پرو مکس

اولین مساله ای که نظرتان را جلب می‌کند مانیتور یکپارچه است که علاوه بر دسترسی راحت‌تر، ظاهر شکیل‌تری به این خودرو افزوده. مجهز بودن به APPLE CARPLAY و ANDROID AUTO باعث می‌شود خیالتان از کاربری و هماهنگی خودرو با تلفن همراه راحت شود و حتی هنگام رانندگی از گوگل مپ هم بتوانید استفاده کنید.

سیستم صوتی سونی این خودرو در مقایسه با نسخه پرو کاملا یک سر و گردن بالاتر است و برای بسیاری ارتقای ارزشمندی به حساب می‌آید. در نهایت تریم استیل ساب خورده برای کسانی که مشکی پیانویی را دوست ندارند هم مزیت حساب می‌شود.

تیگو ۷ پرو مکس

به دلیل انجام تست در مسیر مسابقه‌ای، امکان تست ادوات کمک به راننده مقدور نبود، ولی می‌دانیم که سیستم رانندگی خودکار سطح 2 ( دقیقا مشابه تیگو 8 پرو) می‌تواند علاوه بر تامین آسایش برای راننده، ایمنی را هم تا حد خوبی افزایش دهد.

 

تجربه رانندگی با فونیکس تیگو 7 پرومکس

پیشرانه و گیربکس استفاده شده دقیقا مشابه تیگو 8 پرو است و برای یک کراس‌اور خانوادگی این دلگرمی را به شما می دهد که دیگر در سربالایی‌ها با چند سرنشین نگرانی‌ای برای سبقت‌های جاده‌ای ندارید. هنگام شروع حرکت و در حالت نرمال رانندگی تعویض دنده‌ها نرم به نظر می‌رسید، صدای زیادی در کابین نمی‌پیچید و دوربین 360 و آینه‌ها ترکیب خوبی برای دید بیرون تامین می‌کردند.

با تغییر حالت رانندگی به اسپرت و فشردن پدال گاز گیربکس دو کلاچه با تاخیری نه چندان زیاد یکی دو دنده سنگین‌تر می‌کند و شتاب‌گیری شروع می‌شود. تفاوت پیشرانه با نسخه پرو کاملا مشهود است، به نظر می‌رسد بزرگترین برگ برنده پرومکس نسبت به پرو همین باشد. 

عملکرد این خودرو را باید به عنوان یک خودروی خانوادگی و نه اسپرت بررسی کرد، با شتابی حوالی 10 ثانیه در شرایط ایران، قوای محرکه موتور به نظر کافی می رسید. وقتی با سرعت بالا وارد پیچ‌ها می‌شوید، به لطف سیستم تعلیق مولتی‌لینک و کنترل پایداری دینامیک خودرو آن قدر به هم نمی‌ریزد. اما اگر بخواهید خیلی به یک کراس‌اور خانوادگی فشار بیاورید با کم فرمانی (UNDERSTEER) مواجه می‌شوید. مطمئنا اگر خودرویی دو دیفرانسیل بود این کم فرمانی تا حدی کمتر بود و تمام چرخ محرک نبودن تیگو 7 پرومکس هم شاید بزرگترین نقطه ضعف این خودرو باشد. 

مجموعا برای اظهار نظر درباره تیگو 7 پرومکس شاید کمی زود باشد و با رانندگی‌ای کوتاه مدت نتوان به جمع‌بندی خوبی رسید. اما اگر به دنبال خودرویی مناسب برای مسافرت هستید و قصد خرید تیگو 7 پرو دارید، اما بودجه‌ای کمتر از تیگو 8 پرومکس در اختیارتان است، شاید بهتر باشد کمی برای تیگو 7 پرومکس منتظر بمانید. پیشرانه قوی‌تر، امکانات کامل‌تر و ظاهری که برخی نواقص نسخه پرو در آن برطرف شده است، نشان می‌دهد که چینی‌ها هم در حال بازخورد گرفتن از بازارهایشان هستند، کاری که دوست داشتیم خودروسازان داخلی هم انجام می‌دادند!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالی

تبلیغات متنی