شمانیوز
شما نیوز

خورش مرغ | خورش مرغ آلو

دیگه خورش مرغ رو به روش تکراری نپز | طرز تهیه خورش مرغ آلو به روش شمالی

شماهم عاشق خورش مرغ هستید ، اما ازنوع پخت تکراری آن خسته شده اید ؟ پس برای یک بار هم شده خورش مرغ آلو شمالی را تهیه کنید.

دیگه خورش مرغ رو به روش تکراری نپز | طرز تهیه خورش مرغ آلو به روش شمالی

به گزارش شمانیوز :خورش مرغ آلو یکی از انواع خورش های خوشمزه مخصوص شمال کشورمان است.  خورش مرغ آلو بسیار پرطرفدار است. برای طرز تهیه خورش مرغ آلو شمالی همراه ما باشید. 

 

مواد لازم

ران و سینه مرغ 4 تکه
آلو سیاه یا بخارا 12 عدد
پیاز 2 عدد متوسط
برگ بو 2 برگ
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
زرشک 2 قاشق غذاخوری
آبغوره 1 یا 2 قاشق غذاخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

طرز تهیه

برای تهیه خورش مرغ آلو خوشمزه ابتدا آلوها را داخل کاسه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا 3 ساعت خیس بخورند. در ادامهسینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه می گذاریم.

سپس به صورت مکعب های 2 در 3 سانتیمتر خرد می کنیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.قابلمه ای را روی حرارت ملایم می گذاریم و 2 قاشق غذاخوری روغن داخل ان می ریزیم.

در ادامه پیازهای خرد شده را نیز همراه با زردچوبه و فلفل اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و نرم شوند.بعد تکه های مرغ را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن ها تغییر کند و برگ بو و کمی نمک و آب جوش روی مواد می ریزیم.

سپس درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ ها حدودا 1 ساعت بپزند. در ادامه تکه های مرغ را تست می کنیم اگر پخته بودند شعله را خاموش می کنیم و تکه های مرغ را داخل آبکشی قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

در این مرحله آلوهای خیس خورده را داخل آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم. پیاز بزرگ را پوست می کنیم و می شوییم و خلالی خرد می کنیم و تابه ای را روی حرارت ملایم می گذاریم و کمی روغن داخل آن می ریزیم.

سپس پیازها را همراه با کمی فلفل اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و بعد اجازه می دهیم تا پیازها طلایی شوند،آنوقت تکه های مرغ را داخل تابه قرار می دهیم و روی آن ها زعفران می ریزیم.

سپس هر دو طرف آن ها را سرخ می کنیم و آلوها را به همراه آب تکه های مرغ اضافه می کنیم و حدودا 1 الی 2 لیوان آب روی خورشت می ریزیم و اجازه می دهیم تا آب خورشت به غلظت مطلوب برسد و جا بیفتد.

حالا زرشک را پاک می کنیم و می شوییم و با دستمالی آن ها را خشک می کنیم و شیرجوش را روی حرارت کم قرار می دهیم و کره را داخل آن می اندازیم و ذوب که شد زرشک را اضافه می کنیم و 30 ثانیه بعد گلاب را می افزاییم.

بعد کمی زرشک را داخل تابه ای می ریزیم و تفت می دهیم و آبغوره به آن اضافه می کنیم و بعد این ترکیب را به خورشت می افزاییم و اجازه می دهیم تا خورشت قوم یابد.بعد از جاافتادن خورشت آن را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با پلو نوش جان کنید.

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied