شمانیوز
شما نیوز

کتلت ماهی

از تکراری بودن غذایی که میپزی خسته شدی ؟ | بیا بهت یاد بدم کتلت ماهی یه غذای جدید و آسون بپزی

برای تهیه این کتلت خوشمزه نیاز به 600 گرم فیله ماهی دارید، تقریبا دو تکه بزرگ فیله ماهی. فیله ماهی را می توانید بسته به ذائقه خود از نوع قزل آلا، سالمون، ماهی سفید یا کپور انتخاب کنید.

از تکراری بودن غذایی که میپزی خسته شدی ؟  | بیا بهت یاد بدم کتلت ماهی یه غذای جدید و آسون بپزی

به گزارش شمانیوز؛ برای طبخ فیله های ماهی به دو تکه فویل نیاز دارید، فویل ها را پهن کنید و روی هر ورقه فویل یک تکه فیله ماهی قرار دهید، گوشه های فویل را جمع کنید. حالا مقداری نمک، کمی فلفل سیاه و چند قطره روغن زیتون روی فیله ها بریزید، چند برش لیمو ترش(یک عدد را حلقه حلقه کنید) و چند حلقه فلفل سبز تند روی(یک عدد را حلقه حلقه کنید) آن قرار دهید و فویل ها را بپیچید تا کاملا بسته شوند. دو عدد فیله ماهی پیچیده شده در فویل را داخل سینی یک فر قرار دهید و آن را در فری با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا کاملا پخته شوند. (اگر پس از 30 دقیقه ماهی نپخته بودند، مجددا درون فر برگردانید تا 15 دقیقه دیگر بمانند و کاملا پخته شوند)

مرحله دوم تهیه کتلت ماهی:

پس از مدت زمان گفته شده، در فر را باز کنید و سینی فر را خارج کنید. ماهی ها را از فویل بیرون بیاورید، برش های لیموترش و برش های فلفل را از روی فیله ماهی بردارید و کنار بگذارید. گوشت پخته ماهی را تکه تکه کنید و داخل یک کاسه بریزید سپس با یک چنگال کاملا آن را ریز ریز کنید و تیغ ها را جدا نمایید.

حالا دو قاشق غذاخوری خامه ترش، 1 عدد پیاز سفید رنده شده، 1 عدد ساقه کرفس ریز ریز شده، یک عدد فلفل سبز تند ریز ریز شده، 2 عدد تخم مرغ درشت و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن بی افزایید و همه مواد را حسابی هم بزنید تا مایه کتلت به دست بیاید.

مرحله سوم تهیه کتلت ماهی:

یک لیوان آرد سوخاری را داخل یک بشقاب پخش کنید. مواد کتلت را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید، هر قسمت را در دست گوله کرده و بعد با کف دست تخت کنید.

هر کتلت را در آرد سوخاری بزنید به طوری که پشت و رو و همه قسمت های آن به آرد سوخاری آغشته شود. این کار را برای  هر 8 قسمت مایه کتلت انجام دهید.

مرحله چهارم تهیه کتلت ماهی:

داخل یک تابه تفلون روغن زیتون بریزید و اجازه دهید تا روغن گرم شود، سپس کتلت ها را داخل روغن بیاندازید و اجازه دهید تا یک طرف آن ها کاملا سرخ و طلایی شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.کتلت های ماهی را در بشقاب مناسب قرار دهید و با برگ های تازه جعفری تزیین کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی