شمانیوز
شما نیوز

کدو حلوایی | خواص کدو حلوایی

خواص شگفت انگیز کدو حلوایی که نمیدانستید | مصرف کدو حلوایی را هیچوقت فراموش نکنید

کدو حلوایی یکی از انوع کدو ها محسوب میشود که خواص فراوان دارد. کدو حلوایی معمولا در فصل پاییز و زمستان به بازار می آیدبرای آشنایی با خواص کدو حلوایی همراه ما باشید.

خواص شگفت انگیز  کدو حلوایی که نمیدانستید | مصرف کدو حلوایی را هیچوقت فراموش نکنید

به گزارش شمانیوزکدو حلوایی یا کدو تنبل طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد. کالری کدو حلوایی پایین است. کدو حلوایی خاصیت درمانی زیادی دارد. از خواص کدو حلوایی به کاهش وزن سریع، جلوگیری از زخم معده، کاهش استرس و درمان افسردگی و داری خاصیت ضد التهاب می توان اشاره کرد. در ادامه با خواص درمانی کدو حلوایی بیشتر آشنا می شوید. 

 

خواص کدو حلوایی برای سرطان

تحقیقات علمی نشان داده‌اند که کدو حلوایی حاوی ترکیباتی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند کاروتنوئیدها و ویتامین C است. این مواد معجزه‌آسا می‌توانند خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها، به ویژه سرطان ریه، را کاهش دهند.

بر اساس مطالعات موجود، مصرف بیشتر بتاکاروتن و ویتامین C می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها کمک کند. بنابراین، افزودن کدو حلوایی به رژیم غذایی شما نه تنها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند بلکه از سلامت شما نیز محافظت می‌کند.

 

خواص کدو حلوایی برای عفونت

همچنین، کدو حلوایی و تخم‌های آن دارای خواص ضدمیکروبی و ضدانگل هستند، این خواص باعث می‌شوند که از بروز عفونت‌ها و بیماری‌های فصلی جلوگیری شود. این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و به خصوص در فصول سرد سال، مصرف آن باعث می‌شود که افراد کمتر به بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دچار شوند.

 

خواص کدو حلوایی برای کودکان

کدو حلوایی منبعی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کند. این میوه نه تنها سیستم گوارشی را تقویت می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند، بلکه خاصیت ضدعفونی کننده و ضدمیکروبی نیز دارد. بنابراین، استفاده از کدو حلوایی می‌تواند در فصول سرد سال موجب کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی در کودکان شود.

 

خواص کدو حلوایی برای آلزایمر

رژیم‌های غذایی غنی از مواد آنتی‌اکسیدانی مثل کدو حلوایی می‌توانند به تاخیر انداختن علائم زوال عقل کمک کنند. تحقیقات چند ساله نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی غنی از کاروتنوئید می‌تواند در بهبود توانایی‌های حافظه، توجه و قدرت بیان در سنین بالا موثر باشد.

در عین حال، ویتامین E که در کدو حلوایی نیز یافت می‌شود، می‌تواند نقش محافظتی در برابر بیماری آلزایمر داشته باشد. بر اساس یک مطالعه، افراد با سطح بالایی از ویتامین E در خون، در مقایسه با دیگران کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

 

خواص کدو حلوایی برای دیابت

دیابت، یک مشکل جدی و ماندگار است که سطح قند خون را بالا می‌برد. خبر خوب این است که میوه‌ها و سبزیجات مانند کدو حلوایی می‌توانند در کنترل این وضعیت کمک کنند. کدو حلوایی به خاطر داشتن فیبرهای گیاهی و ماده‌ی پکتین، به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین B در این میوه، متابولیسم بدن را تقویت می‌کند، که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است.

 

خواص کدو حلوایی برای قلب

از اهمیت سبزیجات و میوه‌هایی با رنگ‌های زرد و نارنجی، مانند کدو حلوایی، در پیشگیری از امراض قلبی-عروقی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این محصولات غذایی بر ویژگی‌های محافظتی قلبی بسیاری دارند.

یک تحقیق علمی حاکی از آن است که افزایش مصرف این نوع سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند خطر ابتلا به امراض قلبی را تا ۲۳ درصد کاهش دهد. عواملی مثل کاروتنوئیدها در این میوه‌ها و سبزیجات، به کاهش فشار خون و التهابات بدن کمک می‌کنند و به سلامت قلب پاسخ می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی