شمانیوز
شما نیوز

خودرو آریزو 8 | امکانات آریزو 8

(ویدیو) آریزو 8 خودرو پرطرفدار در راه ایران | امکانات این خودرو پرطرفدار را ببینید

خودرو آریزو 8 محصول کشور چین و یکی از خودروهای پرطرفدار است. مدیران خودرو و برند فونیکس قصد دارد به زودی سدان لوکس و بزرگ خود را ، فونیکس آریزو ۸ به بازار عرضه کند. آریزو ۸ پس از برادران کوچکترش یعنی مدل‌های ۵، ۶ و ۷ در واقع چهارمین تجربه چری در طراحی سدان‌های نسل جدید خود بشمار می‌رود. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو می پردازیم.

(ویدیو) آریزو 8 خودرو پرطرفدار در راه ایران  | امکانات این خودرو پرطرفدار را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودرو آریزو 8 یکی از خودروهای محصول کشور چین است. خودرو آریزو 8 توسط شرکت مدیران خودرو در ایران وارد خواهد شد.  آریزو 8 پرچمدار خودروهای چهاردر برند لوکس مدیران خودرو در ایران خواهد بود. این خودرو هم‌رده فونیکس تیگو 8 پرو است.  فونیکس آریزو 8 در جایگاهی بالاتر از دو محصول دیگر هم‌خانواده‌اش یعنی فونیکس آریزو 5 جی تی و فونیکس آریزو 6 پرو قرار گرفته است.آریزو 8 از یک موتور 1.6 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه را دارد . در ادامه به بررسی این خودرو می پردازیم. 

داخل آریزو 8

نمای داخلی فونیکس آریزو 8 شباهت بیشتری به سایر محصولات چری دارد. کلاسترهای به هم چسبیده، دکمه‌های پیانویی و کنسول با طراحی نامتقارن از جمله المان‌های طراحی مشترک بین کابین فونیکس آریزو 8 و خودروهای جدید خانواده تیگو از جمله تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هستند. با این حال دستگیره‌های درب فونیکس آریزو 8 متفاوت هستند و به سبک سدان‌های لوکس کلاسیک طراحی شده‌اند تا حس برخورد با خودرویی بزرگ و مجلل به شما القا شود.

آریزو 8

مشخصات آریزو 8

در قسمت طراحی به خروجی‌های دوبل دوگانه اگزوز اشاره کردیم که در قسمت عقب مشاهده می‌شوند و واقعی هستند. وظیفه این اگزوزها، ایجاد تنفس ایده آل برای پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر است که حداکثر ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر (wet) نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در فونیکس آریزو 8 برعهده دارد. این مشخصات فنی با تیگو 8 پرو مشترک هستند. البته مشتریان چینی امکان سفارش آریزو 8 با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر (مشترک با تیگو 7 پرو) را نیز دارند که این ترکیب در بازار ایران قابل دسترسی نخواهد بود. مدیران خودرو به جای ترکیب حذف شده، فونیکس آریزو 8 را با پیشرانه قوی‌تر دو لیتری توربوشارژر به بازار ایران خواهد آورد. این پیشرانه که اکنون در تیگو 8 پرومکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، حداکثر 250 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. گیربکس جفت شده با این موتور نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک است که در بلندمدت پیچیدگی کمتری نسبت به جعبه دنده‌های دوکلاچه دارد. وزن فونیکس آریزو 8 در بالاترین تیپ به 1471 کیلوگرم می‌رسد، بنابراین با وجود موتور دو لیتری توربوشارژر نگرانی بابت شتاب و کشش این خودرو نخواهید داشت.

آریزو 8

امکانات و تجهیزات آریزو 8

فونیکس آریزو 8 گران‌ترین و بزرگترین محصول در خانواده خودش به شمار می‌رود، از این رو خریداران انتظار دارند تا طیف وسیعی از انواع امکانات ایمنی و رفاهی را در این خودرو مشاهده کنند. با توجه به شباهت این خودرو به سایر محصولات فونیکس، احتمال دارد امکانات رفاهی مشابهی با فونیکس تیگو 8 پرو را در این خودرو شاهد باشیم.

 
رقبای آریزو 8 در بازار

فونیکس آریزو 8 در چین با قیمتی کمتر از 20 هزار دلار به فروش می‌رسد اما انتظار داریم تا نرخ نهایی این خودرو در ایران، در بازه کمتر از 2 میلیارد تومان تعیین شود. این خودرو در بازار جهانی رقیب سایر سدان‌های اندازه متوسط کره‌ای و ژاپنی است. تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا K5 (کیا اپتیما) از جمله رقبای فونیکس آریزو 8 هستند که تمامی آن‌ها با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. از بین رقبای کره‌ای و ژاپنی فونیکس آریزو 8 تنها کیا K5 در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران راه خواهد یافت. بنابراین در آینده نه چندان دور، شاهد رقابت فونیکس آریزو 8 و کیا K5 در بازار کشورمان خواهیم بود. برنده این رقابت دشوار خودرویی خواهد بود که بتواند بیشتر از رقیب خود رضایت مشتریان ایرانی را نسبت به خود جلب کند. سایر شرکت‌های خودروسازی داخلی نیز در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه یک سدان اندازه متوسط چینی به بازار ندارند، بنابراین فونیکس آریزو 8 تا مدت‌ها در بازار ایران بی‌رقیب خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied