شمانیوز
شما نیوز

چای سبز | دم کردن چای سبز

نکات طلایی برای دم کردن چای سبز | با این روشی که میگم چای سبز رو دم کن

اگر شماهم جز آن دسته از افراد هستید که مصرف چای سبز بالایی دارید ، مقاله زیر را بخوانید تا نحوه صحیح دم کردن چای سبز را بیاموزید.

نکات طلایی برای دم کردن چای سبز | با این روشی که میگم چای سبز رو دم کن

به گزارش شمانیوزچای سبز یکی از فرآورده‌هایی است که از برگ چای تهیه می‌شود . چای سبز را همه به دلیل خواص چربی سوزی اش می شناسند. اما چای سبز خواص دیگری هم دارد. یکی از خواص چای سبز ،  جلوگیری از ریزش مو و رویش موی جدید است. در ادامه به خواص چای سبز  و نحوه دم کرن صحیح آن را به شما می آموزیم.

 

فواید چای سبز برای ریه

یکی از مهم‌ترین اعضای بدن ما که کار تنفس و رساندن اکسیژن به تمام بدن را دارد ریه است. به علت این که ریه دروازه ورود اکسیژن از محیط خارج به بدن نامیده می‌شود، در معرض انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها است و علاوه‌بر ورود اکسیژن، نقش محافظت از بدن را در مقابل این آلودگی‌ها دارد .نوشیدن چای سبز به افزایش سلامت ریه‌ها کمک بسیاری می‌کند و مهم‌ترین خواص چای سبز برای ریه برطرف کردن برخی از انواع بیماری‌ها و آلودگی‌ها است.

 

خواص چای سبز برای زنان

چای سبز حاوی پلی فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که برای پوست و مو بسیار موثر بوده و از اثر رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک و لکه بر روی پوست می‌شود. همچنین مانع از ریزش مو می‌شود و به رشد موها و رویش موهای جدید کمک می‌کند. به دلیل این فواید چای سبز برای زنان جذابیت بسیاری دارد. همچنین یکی از خوراکی‌های جلوگیری‌کننده از بسیاری از سرطان‌ها محسوب می‌شود. همچنین چای سبز با افزایش چربی سوزی می‌تواند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک کند. بهترین زمان برای مصرف چای سبز معمولاً دو ساعت پس از صرف هر وعده غذایی است؛ زیرا چای سبز نیز مانند چای سیاه می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. 

 

درمان دیابت با چای سبز

دارچین ممکن است با کاهش سطح قند خون، اثرات ضد دیابتی قوی داشته باشد.به نظر می رسد این ادویه به روشی مشابه انسولین عمل می کند، هورمونی که مسئول خروج قند از جریان خون و داخل بافت های شماست.علاوه بر این، ترکیبات موجود در دارچین ممکن است با کاهش مقاومت به انسولین به کاهش سطح قند خون کمک کنند و در نتیجه اثربخشی انسولین را افزایش دهند.دارچین همچنین ممکن است به کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در روده شما کمک کند و از افزایش سطح قند خون شما بعد از غذا جلوگیری کند.اکثر مطالعات فوایدی را مشاهده کردند که افراد دوزهای غلیظ از 120 میلی گرم تا 6 گرم پودر دارچین را مصرف کردند. با این حال، شواهدی وجود دارد که چای دارچین ممکن است فواید کاهش قند خون را نیز ارائه دهد.

 

آموزش صحیح دم کردن چای سبز

آب جوش برای چای سبز:

وقتی آب جوش آمد حتما بگذارید کنار تا به دمای 80 درجه برسد. چون چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که در دمای بالاتر از 80 درجه تمام آنتی اکسیدان های آن از بین می روند.

 

برای دم کردن چای سبز

2 قاشق چای خوری چای سبز را به لیوان مخصوص چای سبز اضافه می کنیم و بعد آب جوش به دمای 80 درجه رسیده را به آن می افزاییم. در ظرف را می گذاریم و 5 تا 8 دقیقه به آن زمان می دهیم تا قشنگ دم بکشد. بعد نوش جان می کنید.

 

نکات مهم در دم کردن چای سبز

- چای سبز را روی حرارت مستقیم نگذارید چون خواصش را از دست می دهد.

- چای سبز را در ظروف استیلی دم نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی