شمانیوز
شما نیوز

ته دیگ | ته دیگ رستورانی

راز درست کردن ته دیگ حرفه ای | با این روش ها یه آشپز به تمام عیار شو

اگر شماهم میخواهید برای غذایتان یک ته دیگ حرفه ای و رستورانی درست کنید حتما مقاله زیر را بخوانید.

راز درست کردن ته دیگ حرفه ای | با این روش ها یه آشپز به تمام عیار شو

به گزارش شمانیوز : ته دیگ یکی از قسمت های مهم آشپزی ایرانی است. ته دیگ ایرانی در سراسر دنیا مشهور است. ته دیگ انواع مختلفی دارد. کمتر کسی پیدا میشود برای غذایش ته دیگ درست نکند. در مقاله زیر قصد داریم راز درست کردن ته دیگ حرفه ای و رستورانی آموزش دهیم.

طرز تهیه ته دیگ برنج با ماست زعفرانی

روغن را در قابلمه‌ نچسبی بر روی حرارت ملایم داغ کرده و سپس کنجد را در آن بپاشید. ماست چکیده، نمک و محلول زعفران را در کاسه‌ای ریخته و خوب مخلوط کنید، سپس با قاشق بـه آرامی در قابلمه بریزید تا کف قابلمه را کاملا بپوشاند.

برنج آب کش را در قابلمه بریزید و با پشت قاشق کمی فشار دهید تا دانه‌هـای برنج در ماست فرو روند. برنج را دم کرده و حرارت را کم کنید. پس از ۴۵-۴۰ دقیقه حرارت را خاموش کرده و پلو رابه صورت قالبی در ظرف سرو بکشید.

ته دیگ نان

کف قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سنگک را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید سپس برنج را روی نان ها بریزید و دم کنید.

کف قابلمه روغن بریزید سپس خمیر نان باگت را کمی مرطوب کنید به اشکال مختلف ته قابلمه بچینید. برنج را به آرامی روی آن بریزید و دم کنید.

نان تست را قالب بزنید با به شکل دلخواه برش دهید و کف قابلمه بچینید.سپس روغن بریزید سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

ته دیگ سیب‌زمینی

کمی روغن کف قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آن بچینید سپس برنج را روی آن بریزید. در تهیه این ته دیگ نباید سیب زمینی ها بیش از حد نازک باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالی بود

تبلیغات متنی