شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودرو تیگو 8 پرو e پلاس | امکانات خودرو تیگو 8 پرو e پلاس

رونمایی از خودرو تیگو 8 پرو e پلاس | امکانات باورنکردنی خودرو تیگو 8 پرو e پلاس را ببینید

در ویدیو زیر تست و بررسی خودرو تیگو 8 پرو e پلاس را مشاهده میکنید.

رونمایی از خودرو تیگو 8 پرو e پلاس | امکانات باورنکردنی خودرو تیگو 8 پرو e پلاس را ببینید

به گزارش شمانیوزخودرو تیگو 8 پرو e پلاس یکی دیگر از محصولات خودرو سازی چین است. این محصول توسط مدیران خودرو رونمایی شده است. خودرو تیگو 8 پرو e پلاس از سری خودرو های فونیکس می باشد. یک خودروی کراس اوور پلاگین هیبریدی که باید آن را اولین خودروی پلاگین هیبرید تولید داخل بدانیمو در ادامه به بررسی این خودرو پرداخته ایم.

 

ظاهر تیگو 8 پرو e پلاس

ظاهرتیگو 8 پرو e پلاس مشابه تیگو 8 پرومکس بوده و دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز مشابه با تیگو 8 پرو هستند. علاوه بر درب باک بنزین، یک درب برای پورت شارژ باتری های موتور برقی روی گلگیر دیده می‌شود. در قسمت زیرین اتاق و بین صندلی های ردیف اول و و دوم قرار گرفته و موجب شده تا فاصله کف این خودرو از سطح زمین چند سانتی متر کاهش یابد. نحوه جانمایی مسیر خروجی اگزوز نیز تغییر کرده و از نمای جانبی که فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را نگاه می کنید، لوله های اگزوز مشخص هستند.

نسخه‌ای که رونمایی شد، یک کابین تماما مشکی دارد و لوآپشن است. اما مدیران خودرو تاکید کرده که این نسخه تنها جنبه نمایشی دارد و برای عرضه، نسخه فول‌آپشن در نظر گرفته شده که کابین مشابه تیگو 8 پرو و پرو مکس و تجهیزاتی در سطح تیگو 8 پرو مکس IE دارد.

خودرو تیگو 8 پرو e پلاس

کابین تیگو 8 پرو e پلاس

یکی از تفاوت های کابین تیگو 8 پرو e پلاس با نسخه های پرو و پرو مکس، شیفتر دنده است. با وجود اینکه شکل و شمایل شیفتر دنده مشابه با نسخه پرو مکس طراحی شده، اما در قسمت جلوی آن یک نورپردازی آبی رنگ لوزی شکل اجرا شده که به پلاگین هیبریدی بودن این خودرو اشاره دارد. علاوه بر آن، در کنسول مرکزی دو کلید برای حالت رانندگی EV تمام برقی و همچنین HEV یعنی هیبریدی تعریف شده است. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز با هدف نشان دادن میزان شارژ باتری های موتور برقی و دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای پلاگین هیبریدی از قبیل میزان پیمایش با شارژ موجود و … تغییر کرده است. نمایشگر مالتی مدیا هم تغییراتی در زمینه اپلیکیشن ها و کنترلرها داشته است.

خودرو تیگو 8 پرو e پلاس

امکانات تیگو 8 پرو e پلاس

تیگو 8 پرو e پلاس پلاگین هیبرید به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تجهیز شده که 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور در کنار دو موتور برقی با قدرت 55 کیلووات و 160 نیوتن متر و 70 کیلووات و 155 نیوتن متر دارد. سیستم پلاگین هیبریدی در بهترین حالت و در زمانی که شارژ باتری فول باشد، قادر به تولید 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور بوده که بنابراین قدرتمندترین نسخه تیگو 8 محسوب می‌شود.

باتری 19.27 کیلووات ساعتی آن، با توجه به ساختار الکتریکی 350 ولتی این خودرو، قادر است طی 30 تا 40 دقیقه اتصال به شارژر سریع پر شود. در صورت اتصال به شارژر خانگی سطح یک نیز حدود سه تا چهار ساعت با توجه به دمای هوا زمان نیاز است تا باتری فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV فول شارژ شود. برد حرکتی این خودرو در حالتی که باتری ها فول شارژ باشند، معادل 75 کیلومتردر حالت تمام برقی و بدون نیاز به موتور بنزینی است. در حالتی هم که باک بنزین 45 لیتری و باتری ها فول شارژ باشند، مسافتی معادل 950 کیلومتر را طی می‌کند.

 
مصرف سوخت تیگو 8 پرو e پلاس

مصرف سوخت  تیگو 8 پرو e پلاس در بهترین حالت در حدود 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و در حالتی که موتور بنزینی فعالیت کند مصرف سوخت این خودرو 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. متاسفانه در این خودرو خبری از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک نیست و نیروی هر سه موتور به چرخ های جلو منتقل می شوند. شتاب خودرو طبق کاتالوگ 7.6 ثانیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied