شمانیوز
شما نیوز

تیگو ۸ پرومکس | امکانات تیگو ۸ پرومکس

خودرو تیگو ۸ پرومکس جدید معرفی شد | امکانات باورنکردنی این تیگو ۸ پرومکس خاص را ببینید

در ویدیو زیر به بررسی خودرو تیگو 8 پرومکس پرداخته ایم.

 خودرو تیگو ۸ پرومکس جدید معرفی شد  | امکانات باورنکردنی این تیگو ۸ پرومکس خاص  را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودروتیگو ۸ پرومکس جدید محصول کشور چین است. تفاوت نسخه‌های پرومکس با نسخه‌های پرو در سیستم تمام چرخ محرک یا AWD‌ آن‌ها خلاصه می‌شود. این خودروها با برند فونیکس رونمایی شدند، برندی که اکنون به نام تجاری محصولات چری در ایران تبدیل شده است.فونیکس تیگو 8 پرومکس، کابین زیباتری خواهند داشت. در ادامه به بررسی بیشتر خودروتیگو ۸ پرومکس جدید خواهیم پرداخت.

 

امکانات تیگو8 پرو مکس 

جلوپنجره تیگو 8 پرو مکس بزرگ‌تر و برجسته‌تر است و همین امر سبب شده تا قالب سپر نیز تغییر کند. رنگ جلوپنجره خاکستری شده و نمای بهتری را ایجاد کرده است. در بخش عقب خودرو، گرافیک چراغ‌ها جدید است. علاوه بر آن، طراحی دیفیوزر تغییر کرده و چهار خروجی اگزوز واقعی وجود دارد.

فضای داخلی خودرو، درست همانند تیگو 8 پرو است و تنها تفاوت آن، اضافه شدن سه حالت رانندگی برفی، گل و لای و آفرود است. سیستم AWD تیگو 8 پرو مکس، بر اساس تکنولوژی ZF آلمان توسعه یافته که برای اولین بار روی این محصول نصب شده است.

تیگو ۸ پرومکس

مشخصات فنی تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس، که اواخر سال 2021 میلادی تحت نام تیگو 8 پلاس Kunpeng Edition در چین رونمایی شده بود، به پیشرانه 2 لیتری TGDI با سامانه تزریق سوخت مستقیم مجهز شده است، که با بنزین اکتان 92 سازگاری دارد و در محصولات برند اکسید نیز نصب می­‌شود.

خروجی این پیشرانه در نسخه بازار چین 254 اسب­‌بخار و 390 نیوتن‌متر اعلام شده است. اما در برخی بازارهای صادراتی از جمله روسیه، این ارقام به 197 اسب‌­بخار و 375 نیوتن‌متر کاهش یافته است.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه تر (wet) و سامانه تمام چرخ محرک با کلاچ BorgWarner در محور عقب، به چرخ‌ها منتقل می­‌شود. آنطور که مدیران خودرو قولش را داده، تیگو 8 پرو مکس، در قوی‌ترین نسخه خود به ایران خواهد آمد.

شتاب صفر تا صد چری تیگو 8 پرو مکس با این مشخصات فنی، 8.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 195 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

تیگو ۸ پرومکس

ظاهر تیگو 8 پرو مکس

تفاوت ظاهری چری تیگو 8 پرو مکس با نسخه دیفرانسیل-جلو تیگو 8 پرو، به افزایش ابعاد جلوپنجره با حاشیه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متفاوت چراغ‌های جلو و عقب و چهار خروجی اگزوز محدود شده است.

 

قیمت تیگو 8 پرو مکس در پاییز 1402

آبان 1402: شورای رقابت در تاریخ هفتم آبانماه، قیمت پایه تیگو 8 پرو مکس را اعلام کرد. سپس شرکت مدیران خودرو نیز ار تاریخ هشتم آبانماه، فروش این خودرو را با قیمت جدید، آغاز نموده است:

قیمت گذاری تیگو 8 پرو مکس
قیمت پایه شورا 2,289,677,000
قیمت مصوب نهایی 2,584,400,000

منبع : باما

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    مقایسه این خودرو و سانتافه ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بفرمایید

  • ناشناس

    عالی