شمانیوز
شما نیوز

گل گندمی | شرایط نگه داری گل گندمی

شرایط نگه داری از گل گندمی چیست ؟| ترفند های شاداب نگه داشتن گل گندمی

اگر شماهم یک گلدان گل گندمی در خانه دارید. برای شاداب و سرحال بودنش تا پایان مقاله همراه ما باشید.

شرایط نگه داری از گل گندمی چیست ؟| ترفند های شاداب نگه داشتن گل گندمی

به گزارش شمانیوز :  یکی از گل های زیبا گل گندمی است. گل گندمی ، یک از گل های پرطرفدار است. گل گندمی جز گل های زیبا آپارتمانی می باشد. در دامه شرایط نگه داری گل گندمی برای شما جمع آوری شده است. 

 

خاک مناسب گیاه گندمی

خاک ایده آل برای رشد گیاه گندمی خاک لومی مرطوب و با زهکشی خوب است. pH متوسط خاک هم باید در حدود 6.0 تا 7.0 باشد.

خاک لومی هم به خاکی گفته می‌شود که از مقدار مساوی شن و ماسه و سیلت و مقدار کمتری خاک رس تشکیل شده باشد. شن و ماسه ذرات بزرگی در خاک هستند که رطوبت را نگه نمی‌دارند، اما تهویه کافی و خوبی را برای خاک فراهم می‌کنند.

بااین‌حال، گیاه گندمی خیلی انعطاف‌پذیر است و می‌تواند در طیف وسیعی از محیط‌ها از محیط‌های باز گرفته تا آپارتمان رشد کند.

علت سوختگی نوک برگ گیاه گندمی را هم باید در خاک آن جستجو کرد. مثلاً کود دهی بیش‌ازحد ممکن است منجر به قهوه‌ای شدن نوک برگ‌های این گیاه شود.

گیاه عنکبوت به‌طورکلی به‌جز حشرات فلس دار و شپشک آردی آفت زیادی ندارد. سوختن نوک برگ‌های این گیاه یک مشکل رایج است که می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. رطوبت کم، خاک بیش‌ازحد خشک، تجمع نمک و یا مواد شیمیایی به‌ویژه فلوراید یا کلر در آب لوله‌کشی ممکن است باعث قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها شوند. استفاده از آب مقطر یا باران به جلوگیری از قهوه‌ای شدن نوک برگ‌های این گیاه کمک می‌کند. آبیاری بیش‌ازحد یا کاشت در خاک‌هایی با زهکشی ضعیف می‌تواند منجر به سوختن نوک برگ‌ها و قهوه‌ای شدن آن‌ها شود.

گل گندمی

کود مناسب گل گندمی

بهترین کودی که می‌توانید به گیاه گندمی خود بدهید کود neem cake است.

neem cake محصول جانبی فشار دادن دانه‌های درخت neem برای استخراج روغن و یک شکل کاملاً ارگانیک و طبیعی از کمپوست است.

این کودها معمولاً فاقد مواد افزودنی هستند و محتوای NPK طبیعی 6-1-4 دارند.

کودهای neem cake همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم درشت و ریزمغذی مانند روی و منیزیم هستند که نسبت به کودهای شیمیایی آهسته‌تر آزاد می‌شوند و برای گیاه مفیدتر هستند.

مهم‌تر از همه، این کودها حاوی مقادیر کمی از Azadirachtin هستند. این ماده یک ماده شیمیایی ایمن و غیر سمی است که وقتی توسط ریشه‌های گیاه عنکبوت جذب می‌شود به‌عنوان یک حشره‌کش سیستمیک، کنه‌کش و قارچ‌کش عمل می‌کند.

شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری از این کود را در یک لیتر آب حل کنید و آن را به‌جای یک غذای گیاهی مایع عمومی برای همه گیاهان آپارتمانی خود ازجمله گیاهان گندمی به کار ببرید.

 

گلدان مناسب برای گل گندمی

مناسب‌ترین گلدان برای گیاه گندمی باید کمی بزرگ‌تر از ریشه این گیاه باشد. گلدان با تعداد کافی سوراخ زهکشی در کف آن برای این گیاه مناسب است. گلدان‌های ایده آل برای گیاهان گندمی از پلاستیک، پارچه، فلز یا چوب ساخته میشوند؛ یعنی جنس گلدان برای گیاه گندمی مهم نیست.

اندازه گلدان به اندازه گیاه بستگی دارد، اما به‌طورکلی نباید بیش از چند سانتی‌متر بزرگ‌تر از خود گیاه باشد.

شما باید گلدان این گیاه را متناسب با سلیقه خود و همچنین مکان قرارگیری آن انتخاب کنید.

 

هرس کردن گیاه گندمی

گیاه گندمی را می‌توان در ماه‌های بهار و تابستان هرس کرد. برای این کار از یک قیچی تیز استفاده کنید و شاخ و برگ‌هایی که می‌خواهید از گیاه جدا کنید را از پایین‌ترین قسمت گیاه بچینید. شما می‌توانید از این روش برای هرس کردن قسمت‌های مرده یا بیمار گیاه و همچنین گیاهچه‌هایی که می‌خواهید تکثیر کنید استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی