شمانیوز
شما نیوز

بورک | بورک پیتزا

طرز تهیه بورک پیتزایی با گوشت و سوسیس

طرز درست کردن یک غذای خوشمزه عالی مناسب برای جشن تولد ها در ادامه این اموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه بورک پیتزایی با گوشت و سوسیس

به گزارش شمانیوز : بورک ها جزء دسته غذا های ترکی می باشند که با خمیر یوفکا تهیه می شوند و بسیار راحت و خوشمزه هستند و مواد میانی بورک ها باهم متفاوت است ولی این بار قرار است یک بورک بسیار پر طرفدار با سوسیس و گوشت و پنیر پیتزا به شما یاد خواهیم داد که گزینه خوبی برای مهمانی ها و تولد ها می باشد اما نحوه چیده بورک کاملا دلخواه است شما می توانید لایه ها را روی هم قرار دهید و مواد را بریزیدد و روی مواد مجدد خمیر قرار دهید یا رول کنید یا به صورت مثلثی تهیه کنید.

مواد لازم

خمیر یوفکا  ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
قارچ ۵ عدد
ذرت ۱/۴ پیمانه
رب ۱ ق غذا خوری
سوسیس ۲ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پاپریکا به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا خمیر یوفکا را از فریزر خارج کنید و بگذارید تا یخ زادیی شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد از جمع شدن آب پیاز کمی روغن و زردچوبه بزنید و گوشت را اضافه کنید و خوب گوشت را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهند.

مرحله دوم: افزودن قارچ و رب

در ادامه باید قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و به همراه سوسیس خرد شده به مواد فوق اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد یکدست سرخ شود سپس ذرب و ادویه ها و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود، حالا مواد میانی تهیه شده باید از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کاملا خنک شود زیرا داغ بودن مواد باعث پاره شدن خمیر یوفکا می شود.

 

مرحله سوم: تهیه بورک پیتزایی

شما می توانید یک ظرف چرب کنید و چند لایه خمیر چرب شده روی هم قرار دهید و مواد را بریزید و کمی پنیر پیتزا و مجدد چند لایه خمیر یوفکا و در فر قرار دهید و یا می توانید به صورت رولی مواد را رول کنید و در فر یا تابه سرخ کنید. برای پخت در فر باید ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا بورک پخته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی