شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودرو جک جی 4 | امکانات خودروجک جی 4

معرفی خودرو جک جی4 | امکانات باورنکردنی این خودرو را ببینید

در ویدیو زیر به معرفی خودرو جک جی 4 پرداخته ایم.

معرفی خودرو جک جی4 | امکانات باورنکردنی  این خودرو را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودروجک J4 یک سدان کوچک است که از سال ۹۷ تاکنون مهمان خطوط تولید کرمان موتور بوده است. نسخه های جدید خودروجک j4 را با اضافه کردن امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری به بازار عرضه کند. خودرو جک جی ۴ کرمان موتور در اصل از تولیدات اقتصادی گروه خودروسازی JAC چین به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۲ وارد میدان شد. در ادامه به بررسی این خودرو پرداخته ایم. 

طراحی بدنه خودروجک جی 4

در جک J4 ما شاهد طراحی های پیچیده و عجیب و غریب نیستیم و طراحی به نسبت ساده ای را مشاهده می کنیم که ما را یاد سبک طراحی جک J5 می اندازد. در نمای جلوی JAC J4 ، چراغ ها دارای خطوط منحنی و گوشه های تیز به شکل بادام هستند که به زیبایی این خودرو کمک می کند همچنین در نمای جلو از سپر دو رنگ استفاده شده که چهره اسپرت تری را به این خودرو می دهد. همچنین در سپر جک جی ۴ چراغ های مه شکن و دی لایت قابل مشاهده هستند. بر روی کاپوت نیز یک سری خطوط عمودی به چشم می خورد که از بالا تا پایین کاپوت کشیده شده است.

نمای جانبی جک j4 نیز بسیار ساده است و شاهد یک خط طراحی در راستای دستگیره ها هستیم که از گلگیر های جلو شروع شده و به گلگیر های عقل خودرو ختم می شود و یک خط طراحی ساده دیگر نیز در بخش پایین درب ها قابل مشاهده است و همچنین در این نما رینگ های آلومینیومی ۱۵ اینچی را می توانیم مشاهده کنیم. در نمای عقبی شاهد چراغ های دو تیکه هستیم که بخشی از آن بر روی گلگیر و بخش دیگر آن بر روی درب صندوق عقب نصب شده است. همچنین در بخش سپر عقب می توانیم چراغ های مه شکن عقب را مشاهده می کنیم. در کل بدلیل آنکه از آغاز تولید این خودرو زمان زیادی می گذرد نمی توان انتظار زیادی از طراحی این خودرو در نمای بیرونی داشت. ضمن اینکه قرار است یک طراحی مدرن و جدید روی همین پلتفرم به عنوان خودروی اختصاصی کرمان موتور با نام ایگل داشته باشیم.

​​خودرو جک جی 4

مشخصات فنی جک J4

قوای محرکه جک J4 از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) تشکیل شده است و از سری موتور های گرین جت کمپانی جک بوده که نهایت قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۶ نیوتن متر را از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را در کارنامه خود دارد و مصرف سوخت این خودرو در کاربری شهری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸لیتر و برای کاربری بیرون شهری و یا در جاده ها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۶ لیتر است.

سیستم تعلیق JAC J4 در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع بازو جناغی است. با این مشخصات و با توجه به تست انجام شده می توان نتیجه گرفت که جک J4 یک خودروی اقتصادی و کم مصرف است که در کنار اقتصادی بودن عملکرد فنی نسبتا مناسبی را از خود به نمایش می گذارد و با وجود هماهنگی مناسب بین موتور و گیربکس و همچنین هندلینگ مناسب نسبت به سایر رقبا می توان با این خودرو سواری قابل قبولی را تجربه کرد.

خودرو جک جی 4

کابین و امکانات خودروجک جی 4

در بخش داخلی همانند طراحی ها در بخش بیرونی شاهد طراحی های عجیب غریب نیستیم و طراحی ها در این بخش بسیار ساده هستند. در بخش رو دری ها و کنسول های جک J4 از پلاستیک خشک استفاده شده است که کیفیت آنها معمولی است. فرمان j4 به صورت Tشکل است که می توان تنظیمات مربوط به کروز کنترل و مالتی مدیا را از روی آن انجام داد. صفحه کیلومتر این خودرو به صورت آنالوگ است و بین دو عقربه مربوط به کیلومتر شمار و دور موتور یک صفحه نمایش کوچک قرار دارد که اطلاعاتی نظیر میزان کارکرد خودرو، حالت دنده و … را به ما نشان می دهد.

دسته دنده به صورت مکانیکی بوده و دارای حالت رانندگی اسپرت و حالت رانندگی در شرایط برفی است. در بخش میانی کنسول می توان به سیستم مالتی مدیا لمسی مجهز به سیستم عامل اندروید اشاره کرد که دور آن از پلاستیک پیانویی استفاده شده است. سیستم صوتی جک J4 از ۶ عدد بلندگو تشکیل شده است که کیفیت صدای آنها معمولی است و نمی توان انتظار زیادی از آن ها داشت. در پایین بخش مالتی مدیا کلید های مربوط به سیستم تهویه را مشاهده می کنیم که کیفیت آن ها قابل  قبول است.

 

مشخصات فنی جک J4

قوای محرکه جک J4 از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) تشکیل شده است و از سری موتور های گرین جت کمپانی جک بوده که نهایت قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۶ نیوتن متر را از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را در کارنامه خود دارد و مصرف سوخت این خودرو در کاربری شهری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸لیتر و برای کاربری بیرون شهری و یا در جاده ها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۶ لیتر است.

صندلی های جک J4 راحتی قابل قبولی دارند اما به صورت دستی تنظیم می شوند. رویه صندلی ها از جنس چرم هستند که کیفیت مناسبی دارند و با دوخت های قرمز رنگ سعی شده است که صندلی ها جلوه بهتری داشته باشند. با توجه به اینکه JAC J4 خودرویی در کلاس طراحی B پلاس محسوب می شود اما  فضای پای سرنشینان چه برای سرنشینان جلو و چه برای سرنشینان عقب، مناسب است.

شایان ذکر است که جک j4 از سال ۱۴۰۱ ارتقا پیدا کرده است و تعداد آپشن ها و امکانات آن نیز افزایش پیدا کرده است. به طور مثال در نسخه ای قدیمی سیستم مالتی مدیای اندروید وجود ندارد و یا اینکه در  نسخه های قدیمی تر ترمز های عقب از نوع  کاسه ای بود.

 

تفاوت جک J4 جدید با نسخه های قدیمی

۱- در بخش ظاهری چراغ های مه شکن به خودرو اضافه شده که این چراغ هم مه شکن و هم دی لایت است.

۲- ترمز های عقب در نسخه های جدید به صورت دیسکی است در حالی که در نسخه های قدیمی به صورت کاسه ای بود.

۳- نسخه های جدید جک J4 دارای سیستم کنترل پایداری (esp) هستند که در نسخه های قبلی وجود ندارد.

۴- نسخه های جدید جک جی ۴ دارای سیستم مالتی مدیا لمسی با رابط کاربری اندروید هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied