شمانیوز
شما نیوز

پاناکوتا لبو

یک پاناکوتا لبو به این ترفند ساده برای شب یلدات درست کن

یک پاناکوتا لبو به این ترفند ساده برای شب یلدات درست کن

پاناکوتا یکی از دسر های بسیار محبوب برای مهمانی ها می باشد که در سایت شما نیوز آموزش این دسر خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد.

به گزارش شمانیوز؛  با این ترفند یک پاناکوتاه لبو عالی برای شب یلدات درست کن و همه مهمونات را با این دسر خوشمزه غافلگیر کن در ادامه با تهیه این دسر خوشمزه آشناه می‌شوید: 

مواد لازم پاناکوتا لبو

 

شیر ۱ لیوان
آب لبو ۱ لیوان
شکر ۱/۲  لیوان
پودر ژلاتین  ۲ ق غذا خوری
آب سرد ۳ ق غذا خوری
گلاب ۲ ق غذا خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
خامه ۱/۲ بسته

طرز تهیه پاناکوتا لبو

مرحله اول: پخت لبو

ابتدا باید آب لبو تهیه کنید منظور از آب لیو یعنی همان آب حاصل از پخت لبو برای این کار یک عدد لبو را بشورید و سر و ته آن را جدا کنید و به همراه آب داخل قابلمه قرار دهید و با مقداری آب بگاذرید تا پخته شود و بعداز پخت یک لیوان از آب لبو بردارید و برای تهیه این دسر کنار قرار دهید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

برای بن ماری کردن ژلاتین باید آب سرد را داخل یک کاسه بریزید و ژلاتین بریزید و بگذارید تا اسفنجی شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و یا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود و کنار قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید شیر و شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شیر گرم شود و شکر حل شود اصلا نباید شبر بجوشد و بعد ژلاتین را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و بعد آب لبو را اضافه کنید و هم بزنید و بعد چند قاشق مواد را داخل کاسه بریزید و خامه را بریزید و باهم مخلوط کنید تا خامه کمی هم دمای مواد شود و بعد به کل مواد اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا لبو

مواد را باهم خوب مخلوط کنید تا کاملا از حرارت بیفند و برای اطمینان از این که مواد گلوله نشده باشد می توانید از یک صافی رد کنید و بعد قالب مورد نظر را انتحاب کنید و مواد را داخل آن بریزید و برای ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد اطراف دسر را با چاقو آزاد کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی